|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar hur man kan kolla om Generatorer e kassa???? Kan man testa dom på nått sett???? | |
|
En chansning från min sida, men kan du inte starta bilen och kolla spänningen på batteriet? Ytterliggare en chansning. orde man inte kunna starta bilen och koppla loss batteriet? Om generatorn fungerar som den skall så borde väl den kunna driva bilen? Eller kaske inte är tillräckligt med juice? DAMiEN =============== Inquam Damno Tu |
|
|
Starta motorn och mät på generatorns poler... eller på batteripolerna... Är laddningen på ca 14.4 Volt så är generatorn fullt funktionell, är laddningen på ca 12V så är det batteriet som försermotorn med ström... Är laddningen ngnstans däremellan så är kolen i batteriet påväg att ta slut, eftersom generatorn laddar lite men inte som den ska... 4Cyl. - Inte för att man vill, utan för att man måste! |
|
|
kolen i batteriet? vart sitter den o va e den till? kan man byta den lr fylla på? M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Länk |
|
|
Kolen i generatorn menar jag givetvis.... Har varit uppe i hela natten och arbetat på ett projekt som ska lämnas in om några timmar.... har nästan ingen koncentration kvar... Jag menar givetvis kolen i generatorn.... 4Cyl. - Inte för att man vill, utan för att man måste! |
|
|
Jag hade problem på min för ett tag sen att motorn bara dog när jag körde. Det vissade sig att kolen var slut i generatorn. För att kolla generatorn så gör som mugge säger. Starta motorn o slå på fläktar o allt annat. Mät hur mycket du får ut. Du kommer att märka ganska snabbt om den inte laddar. Bobby |
|
|
Koppla för guds skull aldrig bort batteriet med motorn igång. Följden blir ett omedelbart generatorras. MVH |
|
|
Generatorras kanske, men framför allt ras på en mängd elektronik, lampor osv i bilen. Ser på flera ställen i forumet att man spekulerar med att lossa batteriet med motorn igång, läser folk inte manualer och i-böcker längre kan man undra? FP |
|
| tack för svaren grabbar | |
|
har en fråga om ämnet min ladar 14.4 obelastad men 12,5 med full belastning (med allt på som jag kan tänka mig) är det normalt? |
|
| Om det är på tomgång så låter det normalt, prova med att varva upp till ca: 2000 varv så ska spänningen gå upp. Varvtalet på tomgång är helt enkelt för lågt för att generatorn ska orka ladda fullt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.