AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
889

ryckig gång 750ial e32

joel300zx
ibland så går bilen ganska ryckigt...spelar ingen roll om jag har full eller halvgas..nästan säker på att den inte går på alla burkarna...men problemet uppstår bara ibland...nån som har nån ide vad det kan bero på?? mvh joel
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Svårt att svara på, det finns så mycket som spelar in.
Känner du om den saknar en cylinder eller sex cylindrar när den går dåligt?

Jag gissar på något i tändsystemet. Tändstift, tändkabel, fördelarlock eller liknande...?

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Al
462
Alexandar
BMW M5-01
Har du bytt insugspackningar någon gång?...

Fördelarlock, rotor, tändkablar, luftfilter, tändstift är andra saker
som kan orsaka sådan gång.

Kan även vara sådana enkla saker som igensatt bränslefilter.
Visa användare
391
jacke
750 e32_89
På min 750-89 hade jag ett liknande fel,efter att ha gasat ur den på motorväg ganska hårt så blev den lite bluddrig ibland,men bara ibland.Jävligt irriterande.Blev tipsad att mäta upp bränsletryck under körning,men då ingen jag känner hade lust att sitta under huven med mätklockor så tog jag helt enkelt o bytte ut tryckregulatorerna mot ett par begagnade.Sen uppstod aldrig det felet igen iaf.Men ett par månader senare så började dom berömda insugsgummina att läka o då fick jag byta dom oxå.Så rent teoretiskt kan ju det felet ha varit på gång redan innan o bidragit till bluddret.Kolla insugstätningarna genom att spraya startgas runt varje port med motorn på tomgång,läker det så ökar motorvarvet av gasen. mvh//jacke
jag har ett lustigt fenomen på min 750 varje gång jag startar bilen så måste ja trycke på..... ja nu vet jag inte vad det står på knappen... antispinnknappen gemte askoppen liten grön har ja för mig. märker inte så mycket av det förrän man ligger på jämn gas men då trycker jag bara in knappen så är det borta den har ett eget litet skitliv...

mvh matte

Visa användare
391
jacke
750 e32_89
He he he!Kommer det svart rök från däcken samtidigt som du håller "jämn" gas???*ler* verkar som att din asc registrerar däckspinn ju.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.