|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
För att vara riktigt säker ska man prova fälgan på bilen. Tyvärr är det enda sättet att kolla frigång till oket mm. |
|
|
Tjena folk, anno dazumal på detta inlägget, men jag provar att väcka liv med detta inlägg ändå. Ang typningen som Seppo honkanen skriver om så måste man inte köra med 225:or. E60 är EG-typgodkänd och då gäller följande: De däck och fälgar som ingår i helfordonsgodkännandet, andra däckdimensioner med en storlek som ligger inom de min- och maxgränser som det i godkännandet minsta och största däcket har, samt ytterligare storlekar som fordonstillverkaren anger och tar ansvar för. kolla in vägverket: Länk Enligt mitt regbevis får jag köra med som minst 195/65-15 och som störst 235/xx-xx. Vad jag förstår av detta kan man utan vidare slänga på ett par 215 breda eller varför inte 205:or (däcket skall ju dock vara anpassat till aktuell bredd på fälgen). Rätta mig gärna om jag har fel?.. Jag har testat E39 16"-fälgar på min E60 med centrumringar och det funkar kalasbra. /Hans En gång BMW, alltid BMW. |
|
| För att avsluta denna diskussion så kan jag berätta att jag skaffade på "rea" i våras dubbade 225or på original 16" fälg. Känns lite sladdrigt dock när jag drar till vid omkörning med dieseln... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.