|
|
|
|---|---|
| har tappat mina nycklar så ja har fått pitta racern, så nu undrar jag vilka kablar som är till startmotorn vid tändningslåset? nåt mer å tänka på? | |
| nu har jag tänkt lite, kan jag låta tändningen vara på hela tiden, å skaffa huvud strömbrytare samt startknapp som jag både kan starta och stoppa motorn med? det borde väl funka att knåpa ihop va? nån som kan ge mer förslag eller beskriva lite mer hir man kan göra? samt var hittar man en sån startknapp? | |
| vilka bilar har startknapp org.? renault har väl kort tillsammans med knapp, man kanske borde åka till renault å köpa ett helt kitt, men hur skulle man kuinna koppal d? lär väl kosta massa dineros också kan jag tänka mig =( | |
|
hur gör du med rattlåset då? är det inte smidigare att köpa ett tändningslås på skroten för du måste ju ändå göra dig kvitt rattlåset. Jag hade en vanlig vippstömbrytare som tändningslås på min första bil, plus starknapp som det iofs satt original på bubblan. |
|
|
Jag kör med en huvudströmbrytare för tändningen och en tryckknapp för startmotorn på 528:an.. Funkar kanon! Huvudströmbrytare och tryckknappar finns på bla Mekonomen och Biltema. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
simon, rattlåset e ju väck iom att jag har tändningen på hela tiden. j.dredd kan du stänga av motorn med knappen också? |
|
|
Honda S2000 har en ball startknapp med belysning. If you can´t drift it - ditch it! |
|
| j.dredd berätta lite hur du gjorde plz | |
| jo, men rattlåset går ju ur när du stoppar i nyckeln, och har du ingen nyckel så borde det ligga i eller? | |
|
Jag stänger av motorn (tändningen) med huvudströmbrytaren. Det går 2 sladdar till tändningen och 2 sladdar till startmotorn från rattlåset. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
| nej inte vad jag vet, ska testa | |
| Med risk för att det blir lite OT: fanns det inte nån jänkarmodell som man startade genom att trampa lite lätt på gaspedalen? Dvs ström på via nyckel i instrumentbrädan, sen sätta snurr på startmotorn via nån brytare kopplad till gaspedalen... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.