|
|
|
|---|---|
|
har en 318 e 36 som jag köpte nyligen som vinterbil.... när den går på tomgång så verkar det som om bilen hostar när man lyssnar vid avgassytemet.... vet ej om det e ngt me bränslesystemet att göra om det finns skit i dem eller dylikt. köpte en sådan insprutnings renare från biltema som jag hällde i tanken men det hjälpte inte... ngn som känner igen detta fenomen? en grej till om abs lampan lyser ....förutom att abs inte funkar.. ngn som vet vad det kan vara för fel? BMW M-POWER | |
Aldric |
Det är just att ABS inte funkar. Bromsarna uppför sig precis som på en bil utan ABS - dom låser framhjulen. "Det finns inget dåligt väglag, bara dåliga bilar" |
|
Tack broder då vet jag det :-))) BMW M-POWER |
|
|
Jag skulle rekommendera att du låter någon verkstad koppla upp bilen mot en dator för felkodsavläsning. Då kan du säkerligen se varför ABS-lampan felindikerar. Det kan vara alla möjliga olika fel. Om du har tur är det något enkels som en defekt sensor. (jag förutsätter att du kollat säkringarna!) Då ser du troligen även om det finns några tändningsmissar registrerade och i bästa fall varför de uppstått. En felavläsning kan gå på några hundringar, men det kan det vara värt... Har du kollat hur stiften ser ut? (är det rätt stift?) När är bilen servad senast? Är bilen trimmad/modifierad i motorn? Tickar/låter motorn onormalt? Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
När det gäller abs lampan på 318 E36 så blev jag väldigt förvånad....helt plötsligt när jag var ute o körde bilen slocknade lampan.Då passade jag på o prova om abs funkade o det gjorde det oxå till min förvåning.VIbrerade som den skulle på pedalen när man tryckte in bromspedalen...... Men det kontsiga är att den har lyst i 2 v och abs har inte funkat ... Nu undrar jag om det e glapp ngnstans ? BMW M-POWER |
|
|
När det gäller abs lampan på 318 E36 så blev jag väldigt förvånad....helt plötsligt när jag var ute o körde bilen slocknade lampan.Då passade jag på o prova om abs funkade o det gjorde det oxå till min förvåning.VIbrerade som den skulle på pedalen när man tryckte in bromspedalen...... Men det kontsiga är att den har lyst i 2 v och abs har inte funkat ... Nu undrar jag om det e glapp ngnstans ? BMW M-POWER |
|
Andie_83 |
Hejsan. Har precis samma fenomen på min bil, fast ASC (antispinn) lampan lyser, inte ABS. ASC lampan indikerar alltså fel, men den kan blinka ibland (vilket den ju ska då den jobbar). Så jag och BMW Fosie konstaterade att det är en ABS/ASC sensor som är kass. En felsökning mot dator hos BMW Fosie kostar 400 kr, men du kan lika bra ge dom en tusing för då kopplar dom mot dator och felsöker manuellt. Enligt vår kära konsumentköplag får dom ändå inte gå ett öre över denna tusing utan att samtala med dig först. Lycka till, och återkom gärna med resultatet. Ha det bra MVH //Andy msn: andy_tibab@hotmail.com |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.