|
|
|
|---|---|
|
E34 520i-93. Skall nu fästa en extraljusbåge genom de hål som sitter bakom nummerplåten. Frågan är hur kommer jag åt att få dit en mutter på baksidan/insidan? Måste hela kofångaren bort eller? Det har jag redan fått svar på hur man gör, men detta kanske går utan ett sådant "stort" ingrepp? //Jocke | |
|
Tja Joa, satte dit ett hellas extraljusfäste på min 530 -89:a för ett par veckor sen... satte det i två befintliga hål bakom nummerplåtshållaren (nummerplåten sitter numer frampå "fästet"). Det gick att komma åt från baksidan och hålla i med en fast nyckel samtidigt som jag skruvade från framsidan... sitter stadigt och fint nu. Har satt ett stag hela vägen på ovansidan av ljusen (5mm. rundstav) och en bit metallband (4*25mm) mellan alla bultar i underkant (borrat och sitter med bultarna som ljusen fästs med i underkant). Rundstaven är fäst med mekonomens "bränsleledningshållare). Sitter stadigt och fint nu. lycka till /Martin |
|
|
läste om din fråga nu... du kommer åt upp genom "dragögle" plastbiten som du kan ta bort bredvid dimljuset (om du nu har sådana). Sitter ett på varje sida... lite puligt men det går! /M |
|
| Annars kan du ta lös den lilla plast läppen som ligger ann på baksidan av spoilern och sticka in armen den vägen så gjorde jag. Det var lite trångt men det gick. Var bara försiktig med de där plast skruvarna som håller plastläppen, annars är de nästan gratis på bmw om de skulle gå sönder. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.