AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
2.138

blåa angeleyes?

hej! vart kan man köpa blåa lampor till inpros angeleyes? så att ringarna glöder blått.. sitter juh 2 lampor i varje ring..
mvh jocce
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Små lampor eller Dioder?

Oavsett så kolla www.elfa.se

__
Länk
Ja
7
JayJay
323i Coupé-96
Här finns blå dioder i alla fall:
Länk
Se gärna inlägget ovan "Är dessa dioder passliga".
Skulle vara en välgärning om bruket av färgade lysdioder i fronten på en fin BMW minskar, tråkigt med "tivolistämpel" på våra fina billar.
Gubbigt? Javisst, men inte desto mindre sant enl. min mening.

FP
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
På Inpros angeleyes, som för övrigt är samma som original sitter det två stycken små halogenlamor som lyser upp ringarna. Och för övrigt håller jag med Folke om tivolistämpel, jag var också mycket för lampor förr, men det var innan jag var 18.

BMW CS #5206
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Jag tycker angeleyes tilhører unntaket når det gjelder ljus. Personlig gillar jag inte "tivoli" - som neonljus o.l. Men just angeleyes i f.eks blått tycker jag om. Har inte sett det i verkeligheten, men endå.
BMW är ju tämligen ensamma om att ha ringformade positionsljus i framlyktorna. Att färga dessa är väl tivoli om något, blått ljus dessutom är ju perfekt om man vill bli stoppad av sheriffen direkt.

FP
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Håller helt klart med Morten!! Angeleyes är inte något speciellare än dimljus! men däremot massa neon under en Volvo 850 KOmbi som är skabbig.. fy fan.. lite styling är aldrig fel.. men för mkt blir bara som översminkade 40+ taggare!

__
Länk
ja har ju xenon ljus å de lyser vit/blått då skulle det passa bättre me glödande blå ringar.. istället för gul/broms orginal..eller?:p
Undrar om vi pratar om samma grejor här, dimljus, neon, glödande blå färg, gul broms original osv (glöder är väl röda..)?

FP
im
500
imix
325 IM-89
325 IX Touring-89
M3-96 coupe
325 I-87 cab
325 IA-93 cab
Z3 2.8-97 cab
120d-08
530d-10 Touring
320D-13 sedan
325i-05 coupe
740IAL-01
X5m 40d-13
735IAL-00
750IAL-01
530 I -94
2002-75
530D touring-15
730D-2009
Frågan var ju var man hittar lampor o inget annat!
Sedan om inte folke fattar "glödande blå" så kan man ju enkelt förklara det: "samma färg som röd fast blå"
Ungefär som samma färg som brandbilarna fast gul!
"broms= kanske brons" eller.
"glöder är väl röda" det heter väl "glödEN är väl röd" om nu vi ska va noga.
Kimmen: JBR får in blå glödande lampor i model W2 om cirka 3 veckor.

Länk Länk
OK, tror jag fattar. GlödERna i min braskamin är iaf röda, kollade alldeles nyss för säkerhets skull, och gallret var alldeles rödglödgat. Nästan blåglödgat, till och med knappt..))

FP
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Hmmm nu är jag med Folke där.. Snyggt med Angeleyes i den Xenon blåaare nyanses men sen blir det inte lika stilrent!
Men jag kan garantera att Elfa har alla sorters lampor och speciallt Dioder i de färger ni talar om!

__
Länk
Visa användare
187
bergas
320i -94
folke, tycker du verkligen detta ser så fruktansvärt "tivoli" ut?.

Länk

isf kanske jag måste avmontera dom å sälja dom till nån rysk tivoli arbetare..

+++++ beggz +++++
Ja USCH... Nä jag har nog sett värre, fast en kamerabild ger sällan rätt nyanser osv. Grejen är väl också att ju flera som visar annat än vitt ljus framåt (och orange blínk) ju gnälligare blir sheriffer och myndigheter och så blir det mera åtstramningar genom lagar och förordningar osv. Tyvärr.
Helt OK på mässor och utställningar, men i trafiken?

FP
Visa användare
187
bergas
320i -94
Chansen att du blir stoppad för det där i Norrbotten är ungefär lika stor som att en polis skulle ta fast nån för olaga vapeninnehav i USA.. dvs obefintlig.

+++++ beggz +++++
Visa användare
187
bergas
320i -94
Sen måste jag även besvara din kamera skeptism genom att påpeka att den bilden återspeglar verkligheten till 95%..

Jag vet hur man hanterar en kamera ;).

+++++ beggz +++++
OK med Norrbotten, övriga då? Hur är bilden arrangerad? Med p-läge och helljusblink? Annars borde halvljuset lysa också, vore intressant att se hur ringen framträder då. Den inre ringen ser vitare ut än den yttre, mer än 5%. Eller det kanske skall vara olika?

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.