|
|
|
|---|---|
|
Min 320 -88 går dåligt på tomgång och vid gas pådrag, den får nog för mycket bensin, och tändmissar. Om jag rycker bort nån slang så den drar lite tjuvluft så går den perfekt men har ingen tomgång. Jag är rätt säker på att den får för mycket bensin... har provat mycket men jag hittar inte felet,,, nån som haft samma problem eller kan tycka sig vet vad det är för fel???? Är tackasam för alla svar!!!! M.V.H b0sse | |
| Kan vara luftmängmätaren, eller kanske spjällägesgivaren. | |
|
Det första som jag tycker att du gör kolla stiften,då får du direkt en indikation på förbränningen i maskin. Tycker att det låter som syresensorn el kontakten till denna.(fukt?) mvh/trucker Länk Länk NY |
|
| har kollat det | |
|
Hur såg stiften ut då? Såg alla likadana ut? Var det rätt typ av stift? Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| jepp alla så likadana ut,,, dom va sura,,, men det beror nog ändå inte på tändningen,, snarare att den får för mycket bränsle,,, men varför,,,? kommer verkligen inte på det!!!,,,, har kört med auto com's diagnos utrustning,, och den säger att två spridare inte ligger inom rätt fekvens område,, jag gissar på att det är styrdonet men tror ändå inte att det är det,,, bl.a på det sätt felen uppkommit på och att det är väldigt sällan de är fel på styrdonen.... | |
|
det är inte så att spridarna "droppar"...så det inte blir den riktiga strålen som det ska vara utan att det droppar bensin istället...därav dina fuktiga stift och ojämna gång... Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 |
|
| spridare som droppar???? är det ett vanligt fel på bmw?? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.