|
|
|
|---|---|
|
Ska fixa angeleyes till min e30, och undrar nu om dessa leds Länk (white 12000mcd) är passligt starka. Skall jag köra dem på 4v så de ger 12000mcd eller blir det onödigt starkt?? Har sen också tenkt lägga 1 röd led/strålkastare så som denna Länk Tror ni detta kommer att bli snyggt på e30 med en Mattig huvförlängare???? | |
Dark Rider |
Diod styrkan räcker till!Men köp från laseroptronix istället från sverige så slipper du allt som det medför att du beställer från usa.Laseroptronix håller till i täby å har dioder med styrka upp till 25000mcd! Jag har själv köpt dioder från dom på en stryka av 7000mcd och det är fullt tillräckligt. De där med röda leden ska du ha som en possitionlykta i lamphuset? Vet ej hur de kommer funka med angeleyesen om dom inte syns lika bra då...och du LÄR ju bli stoppad av första snut du möter! Bil´n min: Länk |
|
Beroende på hur ringarna är gjorda osv så kan ljusstyrkan vara i underkant. Mycket beror på hur ljuskällan "kopplas" till själva ringen. Inget kommer nära de 10W halogenlampor som är original på t.ex E39, men varför inte t.ex Luxeon vita dioder med 180 cd (180000mcd) som t.ex Elfa säljer. Detta är de i särklass starkaste som tillverkas. En uppgradering väntar dessutom till flera gånger denna styrkan senare i vår. Det är rätt onödigt att importera lysdioder, finns på flera håll inom Sverige. Ett tips: Det kan kosta rätt mycket att köra med färgat ljus (förutom orange blinkers) framtill, passar bara för utställning osv FP |
|
|
Man får inte ens köra med orange parkeringsljus fram, fick böter för detta för ett antal år sen. BMW CS #5206 |
|
|
Riktigt. Inga fasta USA-ljus, men blinka får man ju.. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.