AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
738

Laddar inte efter motorbyte

Visa användare
254
hugabuga
323 -85
325 -89
320 Tourin -89
Jo... som rubriken lyder så laddar inte min bil efter byte av topp och block...
Jag har sökt en del men inte hittat någon som har samma problem som jag har. Sladdarna sitter på rätt ställe på generatorn, jorden är ok... Det som jag tycker är lite lustigt är att b+ som ska gå till batteriet har kontakt med + polen på batteriet, men det är inte någon ström från batteriet till b+... Det borde ju vara det eftersom det är kontakt mellan b+ och + på battteriet...

Låter lite invecklat men jag hoppas ni fatttar...
Och när jag tog bort generatorn så funkade allt som det skulle. Men b+ och d+ är tydligen jordade, för när man kollar med testlampa från + på batt och b+ och d+ så lyser den, det kan ju vara någon felkoppling men det verkar svårt att koppla fel för man ser ju hur allt har suttit innan... Och generatorn borde ju kanske inte pajja när den inte har använts på ett par månader...

Någon som kanske har någon idé om vad det kan vara???
Bara att slänga in en gissning eller vad som helst!!!

//Peter
Bm
66
Bmw_Fredde
Bmw m3 e36 turbo 1000+hk
Kolla så du inte har satt kabeln som går från starten till generatorn fel...
Det gjorde jag på min...

Turbo Power
Visa användare
254
hugabuga
323 -85
325 -89
320 Tourin -89
Men det är ju bara 2 sladdar och dom passar bara på varsin skruv från generatorn... Och allt är ju så inbakat så man kan ju inte följa kablarna något alls...
Har tagit bort generatorn nu och ska lämna in den på koll i morgon så kan man ju kolla om den är som den ska iallafall...

//Peter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.