|
|
|
|---|---|
|
tja. ska sänka en 318 å undrar om de går kappa fjädrarna fram.. å hur ska jag göra bak? varma eller kappa där me?? tänker inte köpa några nya sänkfjädrar e inte lönt på dena bilen.. Iron M/// | |
|
ingen som kan svara eller kan hjälpa Iron M/// |
|
| kapa och se glad ut | |
|
e de inga problem bak heller?? Iron M/// |
|
|
Hmm "kapa och se glad ut" vet jag inte riktigt. På våran besiktnig i Lidköping blir de lite griniga om fjädern släpper när de lyfter upp den. Jag hade nog föredragit "Jänkarsänknig", bara sänka ifram om du inte vill köpa nya sänkningsfjädrar ibak. Det är också snyggt o häcken släpper fint i rondellerna.....Hi hi |
|
|
Om fjädrarna släpper ibak alltså. Men det kanske du förstog. Förlåt för min flummiga förklaring |
|
| Du kan inte kapa fjädrarna bak, för dom e koniska i båda ändarna om du inte kan värma och böja till en ny koning. men jag rekommenderar inte att kapa original fjädrar, väghållningen blir inte bra. | |
|
köp biltemas sänkning...den som skruvar ihop fjädrarna istället...nog det enklast du kan göra...och bara att plocka av när det är dags för besiktning... Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 |
|
jeppe_L |
Henrik.A: bör man inte göra en hjuliställning med den typen av sänkning? för det bör man ju göra med en vanlig sänkning. |
|
det är väl inte ett måste...men det är ju bäst att göra det... sen om det går att justera några vinklar bak ex camber/caster...så då spelar det ingen roll... Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 |
|
|
iron m///. Bak är det inget att göra då fjädrarna är koniska i bägge ändar som någon redan påpekat. Jag har en sänksats på min 318i men var inte nöjd med stuket så jag kapade två varv fram på sänksatsen. Givetvis så lättar fjädrarna då men jag har löst det genom att svetsa fast fjädern i övre och undre fjäderskål, ca en cm lång svets räcker. Detta är vår slit och släng-bil och liksom du har jag ingen lust att slänga en massa onödiga pengar på den utan det får duga med lite lagom "bonniga" operationer!Jag hade dock aldrig fått för mig att göra så på 525´n.... ----- BMW CS #04839 Min 525i: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.