|
|
|
|---|---|
|
Mitt larm går igång när som helst utan anledning på min E34 Touring, när jag har bilen låst. I natt hade larmet gått hela natten så batteriet var helt slut i morse :( Vad kan det vara för fel? | |
| Det är ett BMW Bavaria larm. | |
|
lär ju va din glasskross som spökar, brukar larva sig i kylan när de blir spänningar i rutorna |
|
|
Vanligt är att dörkontakterna glappar, eller att anslutningen till bakrutetrådarna är glapp. Även kablaget till bakluckan brukar nötas av och få avbrott eller kortslutning. Fungerar innerbelysning, c-lås, och allt i bakluckan som det ska? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Allt funkar som det ska. Kablaget till bakluckan byttes ut för ett år sedan så det borde inte vara något problem... Jag har kollat alla dörrar och rutor och taklucka och allt är stängt. |
|
|
Alternativet med glasskrossen låter troligt eftersom larmet aldrig har gått igång när jag har haft kupe´värmaren på... Hur fixar man det problemet? Så här kan man ju inte ha det! |
|
|
är den givarens känslighet anpassad för vårt klimat? annars kanske BMW har en i utbyte? M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.