AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
944

Vad hade ni valt?

Ki
280
Kitte
320i-95(E-36)
Jag skall byta avgassystem till ett Ferrita nu är det så att jag inte vet vad jag skall göra.
Standardsystem Ferrita + Öppet luftfilter KN eller Green Cotton kostnad ca:3900 kr
eller
Sportsystem Ferrita kostnad 3800 kr och inget filter.
Vad hade ni gjort?bilen är en 320i-95 E-36.

BMW FOR EVER!!!
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Varför inte byta filtret oxå om det nu bara kostar en hundralapp extra? Det hade jag gjort iaf. mvh Daniel

Ki
280
Kitte
320i-95(E-36)
Med filter och sportsystem blir det 4700 kr så det är nästan en tusing.

BMW FOR EVER!!!
RI
146
RILLE BRUHN
325IM -88
325T -89
325IA -88
318IS -91
325 ETA
Kom ihåg att skärma av filtret, annars är det stor risk att bilen går sämre! jag har flera kompisar som testat öppet filter på e36, och blivit mycket besvikna. Kan man inte skärma av filtret så skulle jag hellre satsa på ett kn filter till orginal filter-box. Kanske inte låter lika fränt, Men ska det funka bra eller låta fränt?

ENDLESS BRAKES
KKR
Visa användare
458
baggen
523A Touring-00
Jag hadde skippat filtret och satsat på sportsystemet..

Gött att köra BMW
BMWCS #05472
Länk
desamma som ovan..
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Frågan är väl vad du vill åstadkomma!

Är det mer effekt?
Mer ljud?

Är avgassystemet så dåligt att du måste byta oavsett?

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
sitter KN insats och Supersprint 2x2.25" sporsystem på min, testade med öppet filter, bilen lät fränare i insuget, men gick sämre, betydligt tröttare på låga varv, brölade nästan, dessutom suger du in all möjlig skit i motorn, så frågar du mig satsa på feritta systemet och köp ett insatsfilter!

/mvh jocke

- www.raceinorr.com -
Ki
280
Kitte
320i-95(E-36)
Det blev ett sportsystem från Ferrita + Ett sportfilter från Lintec med avskärmning för värmen.Hoppas på bra resultat.

BMW FOR EVER!!!
Skippa filtret även om du får det gratis. Min uppfattning är att det suger in mer skit i motorn, riskerar att förstöra LMM, och ger dig inget i utbyte förutom lite fräckare insugsljud.

Satsa på sportsystemet!

Mvh,
Kalle
_____

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.