|
|
|
|---|---|
|
Jag losade batteripolen och bytte batteri, efter detta fungerar inte färddatorn,elstolarna,centrallåset,torkarna, samt elspeglarna vill liksom inte vara med. har kollat säkringar men hittar ingen som är trasig. vet dock inte om jag har hittat alla säkringar. dom jag har hittat är till vänster under huven samt under baksätet på vänser sida. snälla hilfe, mva commisar. commisar | |
|
Välkommen till forumet! Har du kollat huvudsäkringen? Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
nop skall göra detta i dag! hoppas hoppas!! tackar för tipset. mvh anders commisar |
|
| Nästan samma problem blev det för mig efter att bilen varit på BMW, jag åkte tillbaka och det visade sig att det var en/flera säkringar som gått sönder. Säkringarna såg inte trasiga ut men efter att dom blev utbytta funkade allt igen | |
|
idag har jag bytt ut kondingarna i instrumenteringen, samma skit fortfarande! däremot när for inn för att byta dessa fick bilen plödsligt tillbaka alla funktioner. ända tills jag började att justera stolen...svart igen. vidare står bilen och låter ifrån värmepaketschunten under huven ett bra tag sen jag stängt av bilen. jag börjar att fundera på att byta nogån av huvudboxarna, fast då skulle det ju vara bra och veta vilken.... snälla hör av er alla funderingar är av godo just nu! mvh anders. commisar |
|
|
spåret med eventuell huvudsäkring gick i stöpet, därför att den satt inte där din länk visade. om du har nogån annan vetskap om detta så hör av dig. jag tror nämligen att detta är ett ganska bra spår eftersom problemet uppstod vid batteridemonterning. samt när jag belastade med stolen i dag som antagligen drar mycket ström. tack för tipsen hittils/hoppas på fler.... mvh anders commisar |
|
|
Huvudsäkringen till din bil sitter vid batteriet, till höger under baksätet (se längst ner på länksidan). Kolla så att du inte har mikrosprickor i den, de kan vara svåra att se. Eventuellt kan du prova att bygla den med en annan säkring av kraftigare modell. Det kan mycket väl vara som jewe säger, att någon annan säkring har brunnit/glappar utan att det syns. Prova att flytta runt dem, byt med andra som har samma styrka. Har du förresten kollat batteriet, så att det är fulladdat? Startar bilen som den ska? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
batteriet startar bilen när den är kall i 20 minus, så de torde inte vara några problem. däremot så skall jag kolla huvudsäkringen i dag medelst mikroskåp och lupp! tack för supporten, sladdar förbi här i kväll!!!!!! commisar |
|
|
EUREKA!!!! hittade en mystisk säkring på en av sladdarna till batteriet! dold av krympslang, (lätt å se att den är trasig då!). nåväl den var trasig i alla fall, lagade den å vips frid å fröjd! LYCKA!!!!!!!!!! tack för alla tips utan er hade jag antagligen begått rituellt mord på en eller annan ansvarig människa i bayern.... mvh anders. commisar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.