AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
917

Varför går Bilen går som en påse nötter?

E-28 Racer!
Tja!
Köpte pärlan för nån vecka sen och är den första Bimmern jag ägt, och jag är helt såld!!!
Men nu har jag fått lite problem...Allting började när jag hade satt in Open air filter (utan att skärma av den).En polare till mej som kan lite Bmw öppnade plastluckan som sitter på luftmängdsmätaren och flyttade fram nåt där inne 4 hack och sa att den skulle svara bättre på gasen! Och dessutom pluggade vi slangen till vevhusvent. Bilen gick jätte bra i typ två timmar och började sen hacka som fan, när jag gasade så svarade inte gasen, typ vid fullgas så gick han bara till 3000 varv och höll jag jämn gas så var det precis som att nån annan gasade upp o ner hela tiden.
Tog bort pluggen till vevhusvent. och bilen gick som ett skott i en vecka och ikväll var det tillbaka. Jag har testat med att ta bort pluspolen på batteriet i 30min. men utan nåt resultat, gasade då upp bilen till varv skyddet och då jäklar gick som ett skott efter det. Nu står pärlan parkerad och vi får se hur den går imorgon. Nu undrar jag vad kan det vara som spökar för mej??

Tacksam för alla svar!

Satan va nykär jag är i min bimmer!
Co
56
CoP
528im Touring -98
Köp en burk startgas å spraya runt alla vaccumslangar å runt insuget å bälgen.Finns det sprickor kan man få fenomenet att motorn rusar.Vet inte riktigt hur de ser ut på E28an men på spjällhuset kan de sitta en "spjällägesgivare" som kan krångla.Du kan även kolla bränslepumpen. Pga att du inte kunde varva upp den till mer än 3000 så kan de ju bero på att soppan inte levereras som den ska....
Lycka till!!

De ä roligt nästan jämt...
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Ärligt taltat tror jag att du har pajjat luftmängdsmätaren!

Det finns en anledning till att den är plomberad!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Johan, Tror du att man sabbar den så lätt? Den är väl mekanisk på en -87'a, inte den lilla tråden som dom nyare har?

Men som sagt, den är ju knappast förseglad utan anledning..

Anledningen till att den rycker lite kan ju annars vara att den suger varmluft från motorn, men det ger ju inga enorma utslag direkt, knappast heller övriga problem du beskriver..

// Björn Eriksson
Co
56
CoP
528im Touring -98
Visst är se samma ( k-jetronic ) som t.ex E21 (323i) har??

De ä roligt nästan jämt...
ka
123
kallis
535i -86 Turbo
Nej den har L-Jetronic
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Ställ omedelbart vredet till fabriksinställning,om nu din kompis vet vad han pillat med.Nu skulle ja inte tro att han har nån koll på detta med LMM,det finns ingen anledning att röra detta.Dessutom är ju LMM otät nu,är en anl till att den går som en påse nötter.
Ett råd bara låt ingen pilla på din bil om dom inte vet vad dom gör.

mvh/trucker

Länk

Länk NY
E-28 Racer!
Hej igen.
Först o främst vill jag tacka all för snabba o givande svar!

Idag har jag återställt vredet i LMM, Blåst in en en massa "elcleaner" och tätat locket med silikon, (vilket vi gjorde förra gången me). Sprutat in "elcleanern" i alla kontakter.
Sprutat Startgas på alla slangar utan att tomgången rusade nån gång, Och pluggat vevhusvent. Lossade även sladen som satt på LMM när motorn var varm med motorstopp som följd vilket tydligen ska tydda på att Lmm funkar som den ska. Nu hoppas jag bara att problemet inte återkommer :-)
Är det nån som har några andra förslag hör bara av er!

Satan va nykär jag är i min bimmer!
Mr Typhoon
Tja

Har sett din BMW köra förbi mitt fan va gott den låter
Trimma på.

Mvh Mr Typhoon

Mr Typhoon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.