|
|
|
|---|---|
|
Är priset 55000 för en 530-94 touring ok? 18600mil,servicb,fullservad,sov däck,el hiss-speglar,ac,skinn,täinredning,dubbla airb,antispinn asc,cd.Vad bör jag se upp med och kolla vid ett ev köp?Bilen finns p börsen men tyvärr hajar jag inte hur jag fixar över en bild till det här inlägget.Tacksam för svar! mvh kisen | |
|
Priset är helt ok,om den är fullutrustad vill säja.Man kan alltid pruta lite men på en sån bil är skicket a&o,inte billigt att laga. Har själv en 530 och jag lovar att du får en skön bil som är rolig att köra. Räkna med att byta insugsmembran,kontrollera oljepumpens bultar etc.Inga dyra grejer(om inte pumpen lossnar förståss) Annars gäller det väl bara att ha lite xtra slantar över,allt är lite dyrare att underhålla än på "svensson" bilen. Finns massor av inlägg SÖK! Ps:Micke Olsson har en kanon sida om sin 530.(hajar inte heller hur man länkar) |
|
|
tack för ditt svar johan! |
|
|
Här Kisen.. Kolla in på denna sida Länk Och så talar du med Micke Ohlsson där på forumet elelr mailar han så kan jag lova att du får en massa information! Han är jädrigt skysst och svarar säkert på dina frågor! Men som alltid med E34 Touringar skennerelt så kolla Service boken noga.. är det import så kolla att årtalet på bilen stämmer med det på service boken.. det är ju inte normalt att service boken är nyare än bilen!! däremot ädre funkar.. + kolla så att chassie nret stämmer med service boken.. leta under sätena efter utrustningskoderna och se om den lilla lappen finns där.. Detta är dock inte bergsäkert då de kan ha bytt säten som på min tex! Mina säten kommer ifårn en 525tdsT men innan jag såg det så var jag skitskraj! och sen så är det lika bra att göra upp om att du får låna bilen och åka på en M-testcenter och skika in den så dom får kika på den och se óm nått är trasigt/rostigt osv.. det är värt de små futtiga pengarna de tar! Skulel jag köpa samma bil idag så skulel jag klart lämna in den och får den genomgången med ficklampa! Sen så ska du åka och hissa den och kika på allta själv med.. ta gärna med enägare av en liknande E34 som haft lite fel på sin så har du bra hjälp.. finns säker tnån här på forumet som kan hacka på och hjälpa dig om du inte är super hemma på bilar! sen så tycker jag du ska söka på foruemt på se vad för olika fel E34:a brukar ha och hur u upptäcker dem! DEt kan spara dyra rep. pengar! Nu vart det en del med var noga! Det tjänar man i längden på och sen talar jag utav egen erfarenhet! Jag har bytt det mesta på min bil då tidigare ägare inte var alltför omsorgsfulla tyvärr! MVH Johan |
|
|
Om det är automat så tänk på att de brukar behöva renoveras efter ~25-30.000 mil, och det brukar kosta femsiffrigt... Mvh |
|
|
Länk Micke Olssons sida,rekomenderas starkt. ///Johan |
|
|
Tack för era inlägg! Dom har varit till hjälp! Ska kolla in Mickes hemsida,sen blir det banken och en M-Test! Kisen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.