|
|
|
|---|---|
|
Tjena när det blir riktigt kallt så vill bilen inte starta vad kan det bero på? Jag har bytt tändstift, Vilken bilbatteri ska jag köpa och vart rekomenderar ni, Är det lätt att byta själv. Bmw is bmw | |
|
Förlåt jag glömde jag har en e36 -94 318 is Bmw is bmw |
|
|
Ja byta batteri bör du ju klara... ta ett som passar... |
|
|
När det gäller batterier är det så att man nästan alltid får vad man betalar för! Köp ett "kvalitetsmärke". Köp inte ett mindre (AH) batteri än vad som är monterat från fabriken. Desto fler AH, desto bättre är det. Försök få dit så stort batteri som den fysiska placeringen medger. Kolla även DIN-talet för batteriet, det skall vara så högt som möjligt, då det återspeglar batteriets kallstartegenskaper bättre än bara Ah-värdet. Här finns det en hel del att läsa om batterier och dess vård: Länk Finns en hel del äldre trådar om detta, t ex: Länk Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
Jessie |
vill du ha ett grymt batteri så köp ett Optima red top eller yellow top pris skilnnaden på dom är väl ca 500:- Yellow top kostar ca: 2700:- men sen så behåller man ju batteriet när man byter bil. mvh |
Jessie |
vill du ha ett grymt batteri så köp ett Optima red top eller yellow top pris skilnnaden på dom är väl ca 500:- Yellow top kostar ca: 2700:- men sen så behåller man ju batteriet när man byter bil. mvh |
|
sök inlägg ja köpte ett excide på mekonomen, har aldrig haft ett bättre batteri (580kr) M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Länk |
|
|
som jessie sa så ska du ha ett riktigt bra batteri så ska du köpa optima.. Dem e helt överbrutala.. de e ju priset oxo men dem håller vad dem lovar.. du kan ha ett riktigt fett ljudsytem och de kan va svinkallt ute o den gnäller inte ett dugg.. en polare har red top tror jag o han e helnöjd.. ........ HAHA ;p ..... |
|
Jessie |
yellow top (2700:-) är ju det fettaste av dom. Det är ju byggt för extrema förhållande som xelerator skrev t ex stora ljud anläggningar extrem kyla m.m. |
|
Om spiralceller vore det optimala sättet att bygga startbatterier så skulle nog flera än Optima ha sådana. Mig veterligt är det bara Exide Maxxima som också har spiralceller (i startbatterier) alla andra har plattceller. Undras varför? Det finns som vanligt för och nackdelar med det mesta. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.