|
|
|
|---|---|
| Vad skulle det att kosta att byta till dom nyare sportrattarna på en 328Ci inkl montering? med airbag självklart | |
|
Vad ratten kostar vet jag ej, men jag skall byta ratt på min E39:a nästa vecka, och det var ett fast pris på 640:- på BMW gro BMW CS #5206 |
|
|
Jag kollade upp vad en M-ratt skulle kosta...ca 4000:-... Men du menar nog att du vill byta till en sådan ratt jag har...den borde ju vara minst 1000:- billigare. Länk |
|
| hade för att ratten skulle kosta runt 12000;- är ni säkra på att de kostar bara runt 4 ? M-ratten alltså | |
| Priset beror på om airbag är inkluderad. 328 har äldre typ av airbag som måste ersättas om ratten byts mot dagens variant. Att på tex en 330i byta från std-ratt till M-ratt är således mycket billigare. | |
| ufo: din bil är mycket fin. vad har du för ratt? | |
|
bmw_patricia: Tackar, jag har standardratten, som ser ut så här: Länk Din ser väl ut så här: Länk Länk M-ratten ser ut så här: Länk Länk |
|
| Är inte helt säker på att man ens kan byta från äldre till nyare modells ratt. I vilket fall som helst är det nog inte värt priset. Som konstaterades här så kräver det sannolikt en ny airbag modul ifall det är möjligt, dvs totalkostnaden lär bli 10-12000kr. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.