AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
537

hjelp med 750

ro
12
rolff
750 ia 95 mod
hei har sett på en veldig fin bmw 750 95 mod som har nesten 300000 km .alle servicer er fulgt i tyskland men bør jeg ligge unna takk hilsen Rolf

Hej jag förstod inte din fråga riktigt men tror att du undrar vad man ska tänka på vid köpet....
ALLT!!!! är det din första 750 30 000 mil är inga problem om motorn är servad och lådan ska växla omärkbart vid både kallt och varmt tillstånd kickdown osv.... det är väl det viktigaste kattar, lamdasonder, stift, kablar m.m är inte så himla dyrt man behöver inte köpa orginal det är bara en bil som vilken volvo 740 som helst o har man en sådan så köper man inga reservdelar på märkesverkstad..eller??.. det är bara det att det är två av allt eller tolv av allt så lite extra blir det. vad ska de ha för bilen? kring 100000kr?? jag hade nog föreslagit att lämna in bilen på ett m-test och erbjuda mig att betala testet går han inte med på det så kan man börja undra... går han med på det och bilen är ok så har den blivit en tusing dyrare eller så är den slut så blir du av med en tusing och två ton bekymmer men då vet man istället för att bara handla och det visar sig att bilen är helt slut så har du förlorat betydligt mer.

mvh matte

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Om säljaren verkar OK, känslan i magen är rätt, ALLA papper finns och du har ringt till verkstäderna och verifierat ALLA servicarna, och du har kollat på åtminstone 1 bil till där nere på plats och det känns rätt fortfarande så köp!

Precis som Bmvv750 sa så är ett kvitto på nyrenoverad automat helt klart att föredra, renovering kan lätt hamna på 2.000€...

Undvik helst bilar med EDC-stötdämparna, de kostar alldeles för mycket mycket och finns BARA på BMW...

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.