|
|
|
|---|---|
|
Hej på er alla Bmwfrälsta! Har haft min Bmw i ca ett halvår nu och är nöjd med den, Men jag har fått ett egendomligt problem. Problemet uppstår bara i högre hastigheter (90km/h - ) helt plötsligt börjar det vibrera i bakvagnen, det låter nästan ingenting men känns desto mer, har provat och gasa mer men det blir outhärdligt uppmot 140 sträcket, bromsar jag däremot ner till stillastående och sen startar igen kan problemet vara borta sen kan det komma tillbaka om en kvart igen och vissa dagar märker jag ingenting. Vad kan detta vara? Tacksam för svar. | |
|
Mina tips skulle vara att kolla följande: * Att backhjulen inte sitter löst ;) * Att bromsarna inte ligger emot * Bakvagnsbussningar Kolla däcken för ojämt slitage (kan vara tecken på att hjulen är felinställda) DAMiEN =============== Inquam Damno Tu |
|
|
Hjulen sitter fast (har hänt med både sommar o vinterdäck) om bromsarna ligger emot så gör dom väl det hela tiden? för beteendet uppstår helt sporadiskt, jag ligger på landsvägen o helt plötsligt bara det sätter igång o vibrera |
|
|
Ingen mer som har några ideer om vad det kan vara? Undrar även om man kan gå in o ändra sina skrivna meddelande, typ stavfel i rubriken och dyligt? |
|
|
Vilka hjul/däck använder du? Märke och modell/skick? Balansering? Rundhet? Centrering av fälgarna? Hur långt har bilen gått? Stötdämparnas skick? Bakvagnsbussningarnas skick? (främre bussningarna i bärarmarna bak) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| det som Tramse beskriver har hänt mig tre gånger... första gången var det obehagligt och jag stannade och kollade om hjulen satt löst för att det känndes precis som det, men efter att jag hade stannat så försvann det - SKUMT! jag har nya bakvagnsbussningar. Har bara hänt mig med vinterdäck. | |
| Däcken är balanserade och kontrolerade så dom ska vara ok! Men jag har inte varit under bilen o kollat något, har inget garage som tillåter några större utsvävningar så jag vill ha så mycket tips som möjligt innan jag sätter igång o letar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.