|
|
|
|---|---|
|
Hej. Hoppas att någon här på forumte kan hjälpa mig. Jag har en E-28 M535i -85 med följande problem. ABS fungerar ej som det ska. Bilens framhjul låser sig medans abs jobbar som den ska på bakhjulen. Jag monterat nya abs-kransar fram och bak. Mätt upp alla fyra givarna och dom fungerar.. Bytt båda reläerna vid huvudenheten till helt nya. Bilens bakre kransar var så slut så det tyder på att bilen varit utan ABS i flera år. (Lampan var fixad så den har klarat besiktningen ändå tills jag nu köpte bilen). Jag själv misstänker att det kan vara något med huvudenheten. Hur kan jag kontrollera huvudeneheten? Om det är fel på den, går det att renovera den? Har någon varit med om liknande eller har en ide om vart felet sitter så berätta. /Nisse | |
|
Låter som felet sitter i hydralenheten, pluncharna kan ha kärvat fast om ABS:en inte används på länge tillsammans med gammal bromsvätska! Enklast är nog att byta hydralenheten! ///Magnus |
|
|
Problemet är inte akut längre men tjatigt eftersom bilen har fått körförbud. Nu söker jag kopplingschema för abs'ns eldragning. Om det är någon som har dessa liggande kontakta mig på mailen, det vore kanon om jag kunde få en kopia gjord. Litet tips om någon kanske i framtiden får problem med hydralaggregatet, det är väldigt simpelt att ta isär och kontrollera. Det sitter ihop med 6st insexbultar från ovansida varav 2 är gömda under täckkåpor mitt på aggregatet. Alla packningar som finns är av typen o-ringar och finns att få tag i välsorterade butiker. /Nisse Sugmotorer suger |
|
|
Är det ingen som kan hjälpa mig? /Nisse Sugmotorer suger |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.