|
|
|
|---|---|
intemartin |
har en fullmatad 750 -92 har ett par frågor ni som vet får ursäkta min okunskap. har den kamkedja eller rem? har hört att 92 orna ska ha en annan sorts täningsystem än dubbla styrboxar utan har ett digitalt hur ser man detta??? martin_750 |
|
Jag tror att det ska vara kamkedja, för min 735:a har det. Jag förstår inte om V12:an inte skulle ha det. Skulle vara kul det där med 750-klubb. Jag måste bara skaffa en 750 själv. //Schnitzer |
|
intemartin |
jo det är klart att du ska skaffa en 750 det är ju en unik bil med en unik motor ett praktexempel på att bmw var före sin tid tyvärr skulle de skippat all onödig el och haft det förenklade system som v8an har martin_750 |
|
jo det är som schnitzer säger kamkedja,ang motorns styr system, så lite förenklat så styr var sin motronicbox sin egen cylinderhalva (bränsle ,tändn.etc) sedan övervakas detta av en annan box som jämför värdena(kallas ofta för dme el. eml)det som i stort sett skiljer årsmodellerna åt är status på motronic boxarna(1.2,1.7etc)men sättet systemet arbetar på är samma.all bearbetning i och emellan boxarna sker digitalt. torsk på v12 |
|
intemartin |
tack för det svaret så det är bara olika programmversioner på olika årsmodeler ? men samma system? martin_750 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.