AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.058

Sänkningssats till en E36

Tjena grabbar!
Nu är de så att BMW'n ska sänkas :)
Tänkte köpa en sänkningssats?
Har letat lite, men endel satser som jag hittat har de stått att de inte går igenom på besiktningen?
Någon som vet vart man kan köpa? och va de skulle kosta ungefär?

Tacksam för svar!

// Pantzare
An
55
Andreas328
328IC-95:a M3-optik
Hallå Pantzare.Hur mycket hade du tänkt att sänka bilen?.
Kan väl säga att min bil är sänkt ca 50/30 och jag har inte haft några bekymmer med bilprovningen ang. detta,så det tror jag inte du behöver oroa dig för. Du kan ju kolla på Länk
och denna Länk
Hoppas att detta hjälper dig Mvh Andreas :-)
Kan man bara byta fjädrar om man vill?

// Pantzare
An
55
Andreas328
328IC-95:a M3-optik
Tjena.Jag vet inte riktigt,har hört att om man sänker mer än 30-40mm så måste man byta stötdämpare pga att det annars blir för kort ´stötlängd´.Stötdämparen slår alltså i botten utan att dämpa,men detta är bara nått som jag har ´hört´,vet ej om det stämmer,tyvärr! :-)
jodu Andreas328 det stämmer det där sopm du skriver ang stötdämparna

Fikaträff i Umeå 7:e feb. Be there Länk
Hitta ett par fjädrar på sidan som Andreas328 länkade, som sänkte 40/15, de stod att de gick me orginal dämpare till dessa.
men 40/15 är lite klent va?

// Pantzare
njaa 40/15 räcker ganska bra det märks, har sänkt min 30/30 och det blev ganska bra och fin väghållning, slipper dessutom byta dämpare om man sänker så lite

Fikaträff i Umeå 7:e feb. Be there Länk
tjenare pantzare jag har en uppsättning sänkningsfjädrar för 900:- du får alla fyra till din E36 som sänker den 60mm fram samt 60mm bak !

jag har inte använt de men ägare före mig hade de på......

priset kan diskuteras .....

//MVH
Bmw ludde
Tror inte det kommer att funka med 60mm sänkning bak, har sett bilar med 40 mm och de e för mycket då det är lite "last" i bilen, tror 30 mm där bak är lagom, eller nått...

Mvh Ludde
Länk
hur mycket tycker ni jag borde sälja de för ?jag har satt de för 900:-

/////////MVH
Mual85, tack för erbjudandet!
men jag tror inte att 60/60 är så bra om man vill ha orginaldämparna på tyvärr..
de blir nog o handla 40/15

// Pantzare
inga problem som sagt man ska vara rädd om BMW polarna ..........jag funderar just nu att köpa en 325i-87 eller
528i-88 vilket ger mest körglädje och har mest tryck?jag vill ha en som låer som en riktig bmw och har snabb acc !
vilken av de är bättre någon som testkört båda E30 och E28????

///////MVH
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.