AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.650

Detta j*vla varvstopp!

Visa användare
595
wuffee
BMW 320i 4d -86 Nerplockad.

BMW 325 4d -93
Hej
Nu är de så att jag vill ha bort varvstoppet på min bmw 320 -85! Går inte köra folkrace å stoppet går in vid 6200 eller va de nu är!
Hur ska jag göra för att få bort stoppet?

Mvh
Uffe
om du kolla på rotoraxel beroende på vilken motor du har så finns det bara en liten grej som slår ifrån vid ett visst varv o den pillar man bort så går den jättelångt helt plötsligt.
Aldric
Finns det verkligen varvstopp på den? Inte bara så att den inte orkar varva mer .. ? Intressant fråga, hoppas nån vet ;)

"Det finns inget dåligt väglag, bara dåliga bilar"
min 520i 84 orkar varva över 6200

Kör:
Opel calibra Turbo
Bmw 520i
Visa användare
595
wuffee

BMW 325 4d -93
Max_F:
De tackar jag för!

Aldric:
Jag kan ju säga att de finns stopp! Man bara hör hur den vill varva 1000 varv till minst;P..

Mvh
Uffe
Sh
22
Shadow
E30 323 86
E30 323 86
E90 320 Bmw Motorsport 619
På L-Jetronic 85-86 års modell så sitter det varvstopp inbyggd i styrenheten. alltså det finns inte i fördelarhuset på rotorn.

det går att bygga om med ganska mycket kunskap :-)

Aldric
Min 325 varvade 7200 idag ... *S* :D

Visa användare
595
wuffee

BMW 325 4d -93
Shadow:
Du menar att jag inte kan hugga bort stoppet dÅ? Jag pallar inte med de! Värdelöst när man varvar ur 2:an och lägger i 3:an, vore trevligt om man kunde dra 1000 varv till.. :)

Mvh
Uffe
320-325
hmm klart att en 320 maskin ORKAR varva mer än 6200rpm ...

när jag hade min 320 85´´ så gick den som goast närmast varvtalstoppet .. mellen 5500-6500 men så mkt mer att hämta i vrid eller hk om man varavar mer tror jag knappast ... iallafall inte std motor..

och det ljudet när man ger fullt mos o man har öppet filter på en 320.. och varvet närmar sej 6000rpm det är sååå skönt ...

om jag inte minns fel så har väl bsr en box som samarbetar med 320in s´´ iorginal styrsystem o den lär nog höja varvtalsstoppet. m.m o den är gjord för det lite äldre styrsystemt utan kat.

men om det är folkrace så kanske det inte är så kul att lägga så mkt pengar ..
Sh
22
Shadow
E30 323 86
E30 323 86
E90 320 Bmw Motorsport 619
Jag höll på med min bil som jag körde i banracing då jag ville ha lite mera varv.

Jag fick hjälp av en duktig elgubbe på Bmw som fixade det han flyttade varvspärren till 7800 varv då jag hadde max effekt på 7350 varv det var max det gick sa han.

Aldric:
Det är inte så konstigt om din varvade mera då du har Motronic sprut samt garanterat ett trimchip i men L-jetronicen är ett analogt sprut och styrs tyvärr med motstånd så det är inte lika enkelt att fixa med det.
Aldric
Mig veterligen sitter det inget trimchip i .. var egentligen inte ute efter att testa hur mycket den varvade heller. Körde på plogad bana på en sjö, det gick lite brett, behövde snurr på hjulen för att inte åka av, råkade kolla ner på varvräknaren bara ... ;)

Visa användare
595
wuffee

BMW 325 4d -93
320-325:
Jag behöver inte mer kusar eller vrid.. vill bara slippa momentet att lägga i 3:an och sedan några sekunder senare behöva peta ner till 2:an igen:\..

Jag måste helt enkelt ha bort de.. Får väll sätta mig å koppla å löda efter eget huvud :P..

Mvh
Uffe
Visa användare
662
Nisse Järnet
E30 M50 turbo 764whp
E30ix M50 turbo 4wd 800hk
Byt till lite större däck? =P

---
Kör också båge! www.sporthoj.com
Co
987
Codriver
325i Coupé -92
Det kanske skulle gå att använda tändsystemet från en 320 från -84 eller tidigare. De hade ju varvstoppet på rotorn som någon beskriver här ovanför.
Vet inte riktigt hur det ser ut, men kanske kan man plocka loss bara fördelaren, tändmodulen och tändspolen för att köra det separat. Men jag vet ju inte hur orginalmotorstyrningen reagerar på att bli av med tändningen...
Visa användare
595
wuffee

BMW 325 4d -93
nisse:
hehe, ja, får väll sätta på 18"are eller ngåot :P..

codriver.
Lite mycket jobb nästan, orkas ju inte med, kostar pengar gör de me! Bilfan har redan kostat över 4500;)..

Mvh
Uffe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.