AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
462

Svårstartad 528 -86

Klacken
Är jag frustrerad ägare av.När termometern närmar sig minusgrader så är det helt omöjligt att få igång bilen.Den har varit inne på service ett antal gånger och samma svar varje gång, vi hittar inget fel men vi har bytt det och det samt justerat det och det och det är ju klart att man får igång bilen när den har stått inne på en verkstad hela dagen.Så nu undrar jag om det är någon som har ett "hett" tips, jag har letat lite på forumet ang. samma problem men inte stött på något som jag inte har provat med redan.Det som är bytt är fördelare,rotor,tändstift ,tidtempkontakt,tempgivare bränsleblandning och kallkörningsgivare..Det som är justerat är mätning alla givare,ombestyckning kallkörning,kontroll mängdmätare och kontroll av jordning komponenter.Är det någon som har en aning om vad som är fel?Mvh.Klacken
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Alltså startmotorn hostar igång va?

Mvh
Vantage
Du har problem med fukt verkar det som ??

Testa själv att skruva ur ett stift & testa om du har gnista när bilen är kall ( kan vara fördel om ni är 2 pers ).
Om du har gnista så är problemet på bränsle sidan om inte så är det på el-sidan.

Ex: Du har gnista = kolla alla kontakter som hör till bränsle-systemet. Lyssna om pumpen går & kolla kablarna vid pumpen etc.

Du har ingen gnista = Kolla av alla kontakter och el.anslutningar som hör till tändningen. Om du inte har bytt tändkablar så testa att byta tändkabeln från tändspolen först.

När du tillslut får igång bilen, går den rent då eller går den på 2-3 cylindrar innan den blir varm ???
Om så är så kan någon eller några spridare läcka efter det att du stängt av bilen, detta resulterar i att bilen surar ner sej och blir svår att starta.
Felet är troligtvis simpelt men dessa hästskojare till verkstäder skor sej på dessa skitfel.
Som kuriosa kan nämnas att fel på el-boxar inträffar med samma sannolikhet som 7 rätt på lotto ( Klart det händer...men har du haft 7 rätt på lotto ??? )
Lycka till......

Vantage
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.