|
|
|
|---|---|
|
Jag har en BMW 523i -97 och har problem med ASC. När jag startar bilen lyser lampan för ASC på instrumentpanelen och när jag trycker på knappen för ASC händer ingenting. Lampan slocknar inte, ASC funkar inte när man kör bilen. ABS som verkar ha lite gemensamt med detta funkar bra på min bil. Har fått ett tips gällande en wire som går från gasspjället till ASC/ABS modulen, den är till för att stypa gasen när det spinner, är denna vajer av (vanligt fel) så tänds ASC varningen men inte ABS. Jag har försökt att hitta wiren från gasspjället så jag kan hitta vart ASC/ABS modulen sitter. Men jag hittar ingen wire som går till modullen från gasspjället. Vore snällt om någon kunde berätta för mig vart modullen sitter. Om ni kan ta bild på den vore det också bra och vart vajern är fäst någonstans på respektive ställe. Har själv funderat om någon av sensorerna nere vid däcken kan ha något med felet att göra. Kom gärna med lite hjälptips till mig. Tack på förhand!! | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Fel i sensorerna så får du både ASC/ABS fel. Wiren går indirekt till ASCmodulen via en ställmotor gasspjäll vad jag förstått. check mail. ///MVH Hasso Länk |
|
Den sitter vid höger stötdämpar torn sett framifrån intill insuget. De ä roligt nästan jämt... |
|
|
hasso: Har du möjlighet att maila mig med? /Edvard BMW CS # 4503 Länk |
|
|
Hasso, har du lust att mejla mig med? En bekant har samma problem! Tack på förhand Mvh Filling c.filling-ohlin@spray.se |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.