|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att importera en 325 92-95:a från tyskland, undrar lite om det är ngn som vet priser för skyltar,tull,och skatt och vad man behöver tänka på? kan man åka ner en helg eller måste det va en va en vardag för att få ut skyltar? c.j | |
|
Angåande import så måste du avregistrera fordonet och få tillfälliga skyltar samt försäkring. Det kostar 140 EUR. Mer är det inte sen se till att du får all möjlig info så som bes skatt servicebok kvitton ju mer desto bättre. Helst ska du vara där en vardag och det är inte popis hellar att tysken tar ledigt från jobbet så jag tror i värsta fall får du sköta avregstreringen själv. I sverige behöver du endast berifen= ägarbytet så kallat i sverige reg plus bes i sverige kostar 2270kr sen tillkommer skrotningsavgift på 1500kr samt skatten. då är allt klart. Har hört att det är inte lönt att imp en sån bil ???? det är lönt då bilen är 2-5 år gammal så jag vet inte. Är inte riktigt säker på den saken.mvh daniel |
|
|
Genom att läsa "importguiden" till vänster, får du troligen svar på de flesta frågor som du har angående import. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Låter som en dålig idé att ta hem en gammal 325:a, gå istället på en 328 95--> | |
|
Måste bara få säga min sak... Jag importerade min 328 i Maj 03. Personligen så tycker jag att man vid import ska se till att bilen är utrustad bra samt att det gärna redan har t.ex vita blinkers, är nerlackad och sånt. Gärna med trevliga fälgar. Min 328 var inte det, jag vet inte hur mycket pengar jag plöjde ner i den den första månaden, men det var väl 20.000:- eller nått. Så jag har så INTE tjänat på min import bil. Är man ute efter att tjäna på importten/göra en bra affär så ska man se till att man köper en bil som är bra utrustad och uppiffad. För ju mindre pengar du lägger ju bättre affär har du gjort. Detta är dock min personliga åsikt. Sen är det ju int alltid man är ute efter en bra affär utan vill personifiera sin bil :o) Lycklig jakt. Sattsa på en 328 ;o) |
|
|
håller med föregående, och kan tillägga, dom börjar ligga så rätt i kurs i sverige att jag inte skulle orka ner dit för att importera en så "gammal" bil. kanske om jag ska ha en nyare. /mvh jocke - www.raceinorr.com - |
|
|
Får bilen vara stylad vid import? Jag läste i importguiden att den måste vara helt orginal för att gå igenom regbesiktningen. Betyder det att en bmw e36 inte får ha större fälgar än normalt vara nerlackad och ha vita blinkers? |
|
| Nerlackning & vita blinkers är nog inga problem iaf..fälgar och däck kanske kan vara det? | |
|
Ta hem en 330....vet att du e tät ändå hehe 316 -62 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.