|
|
|
|---|---|
|
Har vært i kontakt med BMW forhandler i Norge og de sier at nyckel til M5 E34 med original larm/sentrallås ikke går at skaffe. De kan skaffe vanlige nyckler, men ikke de som er til senderen for larmet/sentrallåset. De kan heller ikke skaffe senderen. Kan dette være sant ? Det er jo ingen veteranbil. | |
|
Hei, du har en -M5touring- ?? vilken ?? jag håller f.n. på att kartlägga samtliga -M5touringar- i Norge, snart kommer Norge två i -M5touring-ligan- efter Sverige men före Tyskland - - man kan få 10 (!) nycklar till M5:an, att fjärrkontroll-nyckeln inte går att skaffa verkar skumt, den nya måste kodas om 'ok' och det kan var lite böking men visst skall det gå - - veteran-bil ??? kanske inte direkt, hehehe, men för BMW är detta en 'gammal' bil och ointressant, jag har sagt der för 'BMW is a money-making machine, NOT a bunch of car enthusiasts' but WE are ! |
|
|
m5toureg, det er jeg som har BLO1133 Kodingen skal jeg klare, bare jeg får tak i riktig nyckel. Tråkigt når man har original larm at det inte går at anvenda |
|
|
fick du ingen nyckel från tidigare ägare ? har du tappat den ? har din bil verkligen fjärrstyrt larm ? |
|
|
Har en def sender med bruten nyckel. Min tyska er inget vidare, men jag har utrustning 302A alarmanlage 303 Innenraumschutz/neigungsalarmg ( ? ) |
|
|
302 - Diebstahl-Warnanlage inkl. Fernbedienung fuer Zentralverriegelung - = larm med fjärrkontroll till central-lås - denna extra-utrustning kostade enl. 05/95 prislistan DEM 980 inkl. (tysk) moms - - att det inte skulle gå att kunna få beställa en ersättningsnyckel tycker jag låter mycket konstigt !!! - kan inte du kontakta BMW's centrala reservdelslager i Norge ?? annars kontakta mig per e-mail, så skall jag försöka åt dig i Sverige eller Tyskland |
|
|
Har nu varit i kontakt med en annan BMW handlare i Oslo och dom fiksade ny nyckel og sändare på 2 dagar. Läste en översättning av BMW's handbok på Touringklubbens hemsida (tror jag) om hur man kodar nycklar men kan ei hitta den nu. Någon som kan hjälpa ? |
|
| Leitwolf: På den här sidan hittar du hur du ska göra Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.