AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
10.425

Varför har compacten dåligt rykte?

Sida 10 av 10
Soton
Har kanske redan sagt det men om erkända compacten genererar 181 inlägg. Vad ska då inte nya 1-serien ställa till med...

7 st fabriksnya BMW på 10 år! Nr 8 kommer i februari!
Vi kan snacka riktig snikmodell då BMW kapar bakänden även på kommande 1-serien...
Å fy helvete va mycket ni har skrivit om compacten. Snart uppe i 200 juh!
Soton
Hur kort blir den inte då!!!

Du menar säkert inte på compacten kanske men ändå..
På den blir det mycket enkla lösningar vad jag förstått. Compactlover som man är, så ser jag fram emot dagen då ett inlägg på varför compact har dåligt rykte inte generar några inlägg alls... ;o)
Då alla klagar på 114 o 116 istället...
Hur fn kan dom döpa den till 1 serien?
Luktar Rover lång väg. Och det luktar inte godis det...

Soton
Har precis fått låna en 316ti över natten 40 mil blev det och den går så fint så jag undrar hur vettigt det var att beställa en 325ti när 115 hästar fungerar så fint... Åkte till stockholm i fredags mitt under värsta snöstormen inga problem. Åkte sen vidare över Salem, Södertälje Strängäs Eskilstuna o hem. Att kalla Senare hälften av E20 för väg är humor...

Soton
Tänkte göra ett sista inlägg på denna tråd...
den gamla E36 compacten med 1.6 liters motorn drar lite soppa och trivs med mycket gas som en BMW ska göra..
Svårt att slå compacten på driftskostnader om du inte kör en diesel...
316 1.9 har jag provat några gånger och den motorn gör bilen rätt pigg.. Antar att han drar lite mindre soppa möjligen. Trots större motorvolym...

BMW523
Jag tycker att den är fräck! Säg ni vad ni vill!
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Compacten miste den lilla image som fanns när PowerKjell sålde sin... :-))
mp
66
mpcompact
E46 Compact 2001
18" Alutec ZERO
M3 Kjolar
..............................................................................................................
jag tycker ni alla (dom flesta) är konstiga, hur kan man bara komma på tanken att gämföra en "gammal" bil 1997 och äldre med en splitter ny compact (E46), det ser för jävla fjantigt ut med en helt nyimporterad E36 typ M3 eller nåt med ett R,S,T, eller nåt på nummerplåten, ku7nde köpt 4 st E46 bilar som rullar ÖVERALT eller en mycket mycket fin M3 som sålts 1997 för samma pris. men hade jag velat ha en begangnad bil så hade jag köpt en sån!, en "dröm" bil som typ 2x bmw 8 serien eller 2 st mercedes S klass, för det vet ni att man kan köpa för ca: 100000:- och det dubbla får du ge för den absolut biligase nya bmw´n + en massa utrustning som bmw snållar med..............jag bara suckar när en "gammal" E36 kommer bredvis rödljuset och glor på en "liten" compact, ha tänker E36, kan du inte bättre???....SUCK!!!

ha det alla glada, martin

///Kör så det ryker, men inte från motorn =0)
mp
66
mpcompact
E46 Compact 2001
18" Alutec ZERO
M3 Kjolar
vad är nya !-serien som alla skriver om, har jag missat nåt eller???

ha det,martin

///Kör så det ryker, men inte från motorn =0)
djspirit
den är ju fan avklippt

BMW: NO TURBO SHIT JUST REAL POWER
Soton
mpcompact:
Den kommer nästa höst eller tidigt 2004. Det sägs att BMW kommer att sluta tillverka compacten när ettan kommer ut för att dom blir för lika i storlek.
Soton
Här finns det lite bilder på nya 1-serien...
Den ser rätt trevlig ut...

Länk
Bra fråga... en tänkbar anledning är att det enligt mig är svårt att få till lika sjysst stuk på compacten som på övr. bmwkarosser.

Den har karaktär och säkert även syfte som fruntimmersbil!

*En stark sexa fungerar lika bra i omkörningsfilen som bakom bardisken. Fast vid olika tillfällen.*
Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
Jag tycker att Compact är det fulaste Bmw har skapat, Bmw är en bra bil och ska itne göra budget modeller av sin minsta serie. Som merzas A-klass, helt åt helvete!

Mvh Mohsen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.