|
Sida 1 av 10
|
|
|---|---|
Soton |
Funderat på det ett tag själv så kör jag hellre en säg 99:ans compact än en 93-96:ans valfri modell 328 undantaget o M3 förståss. Har själv haft en 316 och en 318ti rätt trevliga båda två enda trista är reservhjulets placering. Tror att powerkjell hade en liknande fundering. |
| Jaja, smaken är som röven, ... | |
Montoya |
Håller med dig Soton om man inte är ute efter rå prestanda så är compacten kanonbil, bättre bil för man leta efter kolla några bilder på www.carstyling.net några stylade Compisar |
|
Rå prestanda finns i compacten 323 rastar ganska många Sen att väghållningen är lite lynnig på gränsen , får man skylla på bakvagnen , Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 BMWSC |
|
Astral |
Compacten är gräsligt ful klart den får dåligt rykte då... Me Be M3 Wannabe! =) |
|
Nya compacten ser ju konstig ut baktill men annars så är den ganska fin faktist, jag såg en i helgen. //Schnitzer |
|
| Jo hade dom bara skippat lexus lysen så... | |
|
Det finns ett par ägare av ålderstigna BMW's som sett sin chans att klandra andra för att de råkar ha en mindre bil. Jag vill säga att "felet" inte ligger i Compact-modellen utan i hjärtat på den trångsynte. Visst, en snik Compact med olackade spoilers ser väldigt ovärdig ut att bära BMW-logotypen. Men så är det väl med de allra flesta bilmodeller. Grejen är den att en ansenlig mängd företagare inhandlat Compact bilar utan extra utrustning och visst är det så, att ser man ofta tråkiga exemplar av en bilmodell så ramar man in hela massan efter det. Vad jag får höra är: "Din bil är verkligen snygg, men annars är Compacter fula" Hmmm... ///Kjellen |
|
Jonny T |
Hej Har haft en ny (-99) compact med 1.9L motorn och cyliderselektiv antiknackningsreglering. En helt underbar BMW som tyvärr blev påbackad på höger dörr och taskigt reparerad på aukt. "plåtverkstad" så var den bildrömmen spräckt. Men gick som tåget. Hade Z3-fälgar och MAD sänkningsfjädrar. Hängde av flera 325or i kurvorna på min favoritväg men på rakorna var dom ju ikapp. Hade inga som helst problem med balansen i chassiet. Helt neutralstyrd (har kört Formel 3) och det gick utmärkt att köra med lätta fyrhjulsställ på torr asfalt. Dessutom så instrumentbrädan snyggare i compacten än sedan/kombi/cab -bilarna. Mer Z3 lik. J.T |
Soton |
Instrumenteringen i E36 sedan o coupe är såå tråkig... |
Jonny T |
Åhhjovars, dom där klumpiga luftutsläppen på var sida om huvudinstrumentet kunde dom allt ha flyttat ner lite. Detta har hållt mej ifrån E36 icke compacter hittils. Bakvagnen på E36 compact är hämtad ifrån Z3, bara en sån grej. J.T |
| Johny T: Bakvagnen är en relik från E30... | |
| Har en 325ti och den fungerar utmärkt. Har ägt en 318ti -95 för länge sedan och att jämföra dom så är den nya helt överlägsen. | |
| Visst är bakvagnen ett arv från E30, men det innebär framförallt att den är roligare att köra. För oss som sätter körglädjen i centrum så är en kvickstyrd bil att föredra framför segheten i de övriga E36:orna. | |
Soton |
Compacten E46 känns spänstigare i chassit har DSC som standard som inte finns på en 00 standard om man ska ha bil för samma pris. Den drar snuskigt lite bensin. |
|
Vill man att det ska suga i magen när man drar på måste man bland de andra karosserna ur E46-serien ha minst en 328 eller M3. I nya Compact suger 325ti i magen så det står härliga till. Ring OCL Brorssons och beställ ett stort tuningpaket från AC Schnitzer så har du 250 hk... *fniss* ///Kjellen |
|
| Nu tycker jag vi får tona ned alla euforiska känsloyttringar gällande compacten... Compacten är och förblir en budgetvariant av treserien gjord i första hand för att attrahera kvinnliga köpare, vilket det inte är något fel med. Glöm inte att nya sedanmodellerna har fått den snabbare styrningen samt den styvare chassisättningen vilket gör att dessa bilar är lika rappa. Det suger inte mer i magen i en compact-325. Compacten är i princip lika tung som de övriga modellerna i treserien. | |
Soton |
Nya compacten är ingen snikvariant direkt. Som sagt kör hellre en ny sådan än en 92-96:ans annan BMW... |
|
Det är klart en ny Compact är bättre än en gammal BMW från perioden 92-96. Tekniken går som bekant framåt. En 92:a är idag tio år gammal och på tio år händer det mycket i bilvärlden. Däremot är compacten ofrånkomligen en billigare variant av övriga treserien. Och treserien är inte lika påkostad som fem- och sjuserien. Alltså är compacten en instegsmodell vars primära syfte är att "lura" över golfägare och andra tänkbara målgrupper til märket BMW. Personligen skulle jag ha svårt att gå tillbaka till en E46 nu när jag fått smak för komforten och den mer påkostade känslan i E39. |
|
|
Soton: Hur kan du jämnföra en ny 325ti med en 92 bmw? Jag menar var hittar du jämnförelsen? Prestanda? Pris? 260 papp får du räkna med minst för en 325ti. För dom pengarna får du en mycket, mycket fin M3a från 98 och jag kan garantera dig att det är en mycket finare bil som har extra allt. Inklusive sug i magen! |
|
| acey: E46:an är en modernare konstruktion med allt vad det innebär. E36 är en gammal modell som känns relativt omodern idag. Att betala 260000:- för en ny bil är inte samma sak som att betala 260000:- för en gammal bil. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.