AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
654

nya stereo

p.ga att min huvudenhet blir varm(efter 30min) låter det mysko i min högra bakre högtalare...
Därför ska jag köpa nya stereo.
Passar vilken som helst, eller måste det vara av samma märke?!
Har en rätt gammal, Pioneer KEH-M7000
Ac
143
Acer
520i -89
Min huvudenhet blir också rätt så varm, så jag fråga BRL när jag hade köpt min mp3 spelare att den blir rätt så varm, och han jag prata med förklarade till mig att eftersom (iallfall på e34) så sitter ju stereon precis under fläkten så att det skulle vara orsaken, så att jag skulle inte behöva oroa och har inte haft nåra problem heller, men sen om det stämmer till 100% vet jag ej.
Mystisk förklaring i brist på bättre kanske? Varmluften i bilen kommer väl från utblåsen, dessa sitter sällan bakom stereon eller? Om utrymmet är helt stängt (vanligt) där stereon sitter så kommer inte värmen att ventileras bort så bra. Många huvudenheter blir normalt ganska varma, vilket iofs inte är så bra, men de skall funka ändå. Mata ut och känn på CD:n när den har spelat en halvtimme... Värmen påverkar helt klart livslängden på en del komponenter och fel som det som nämns ovan kan uppstå.

FP
Grejen är jag inte riktigt vet vad jag ska göra...!?
Låter bra i en halvtimme sen börjar den högra bakre högtalern att låta kontistigt.. När musik spelas hörs musiken liksom.sprakande och knastrande, kass kvalitet.

Jag tror iaf att det är huvudenheten är kass p.g.a att den blir riktigt varm, har lite komponenter där bak i kofferten men jag vet inte riktigt vad är.. Vet inte hur man ser om nått sån är dålig.
Termisk "runaway" i halvledare (i slutsteget) på stereon kan göra att det låter som du beskriver. Du får lämna in apparaten på service, där kan man testa att forcera fram felet med varmluft osv och om så behövs reparera.

FP
le
224
leifeugen
540IA -02
Bytte min kasettradio mot en cdradio (business) och jag undrade
också över detta med att cd:n blir ganska het,dessvärre inga andra problem.Cdradion var en nästan ny 2003:a till min-99:a.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.