|
|
|
|---|---|
|
Tjenis igen, undrar vad det sitter för diff på min bmw M535 87 den ligger ju i hela tiden skall den göra så? lite svårkört att sladda då man alldrig får släppa gasen då den får fäste och sticker rät framm som en ångvält. kanske det är fel på den? har problem på asfalt i alla fall när man skall länka ihop 2 olika hurvor (tex lång vänster skarp höger) det går..men då bir det bottgas på 2an utan gassläpp. om det är så på denna bil så behövs det ruggigt mycket pulver ifall man skall köra så på asfalt, plus att man får köra fortare. attans lite besviken, saknar nissan 200sx..var så jäkla lättkörd på asfalten, 25%diff var det på den jag hade. hade 225/45 17" på den bara att köra på gasen. Kanske någon vet hur man skall göra för att få en annan "riktig" diff som inte är stumm. denna bil skall gå på bredden inte 0-100 osv. (alltså skall köras på asfalt inte snö) (Har tränat att drifta i ca 3 år och tänker fortsätta med det, då det är jätte kul och intressant..men svårt ;-) Mvh Peter Mvh Peter Hemsida: Länk noble_regards@hotmail.com | |
|
Det ska va 25% diffbroms på din bil. För att klargöra lite saker.. Alla bilar har diff. Diffen är det som tilllåter drivhjulen att snurra med olika hastighet. Detta gör även att det hjul som har minst fäste får det mesta av drivkraften. Därför väljer man att bromsa diffverkan på vissa bilar. Då kallas det för diffbroms. (Var tvungen att skriva detta då det verkar som att det är välldigt många på forumet som inte vet skillnaden på diff och diffbroms) ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
Tyvärr så är det ju så att diffbroms och diffrentsial ofta förkortas som "diff" i folkmund --- Min E30: Länk |
|
|
Jo.. Vilket är fel och lätt skapar missförstånd. Folk undrar: "Är min bil diffad?" Frågan borde egentligen lyda: "Har min bil differentialbroms?" eller diffbroms. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
Men det stämmer inte alls, om du hissar upp bilen så rullar hjulen exakt lika om man snurrar på dem, och om du sladdar på snö så driver de exakt lika...om du sladdar och släpper gasen och gleder så driver de exakt lika. kan stå still lägga i 2an och spinna då driver de exakt lika förstår ni nu då? På nissan hade jag 25% diffat då i kurvorna så gick den inte i osv men på denna bilen ligger den i hela tiden även på 3an 4an osv |
|
|
Som sakt den är stumm! skit jobbigt att åka med. tex i en kurva med asfalt om du gasar så trycker den ut bilen förstår ni.. Presis som en svetsad ala 240 rallybil. och om det skall vara 25% diff så är det något fel på min "diff" i så fall.. |
|
Vantage |
Låter som ESAB-Diff tycker jag......... Dvs. Svetsad !!! Vantage |
|
Antingen är det som Vantage säger att den är "AGA-diffad" eller också är den "brickad" som Spiidfriik gjort.SE Gör-de-själv /Mekartips... De ä roligt nästan jämt... |
|
|
hm ok..synd i så fall... Mvh Peter Hemsida: Länk noble_regards@hotmail.com |
|
|
öppna klumpen och kontrollera om den är uppspänd. Själv så ska jag spännamin diff, då den inte kommer orka bromsa med mitt nya effektuttag. TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
|
Om du svänger i en snäv cirkel på asfalten. "Tuggar" innerhjulet då? För en svetsad diff är väldigt elakt att köra med. Det går bra så länge man har "fullt spjäll". Men köra sakta och lugnt är ett helvete. Jag vet då att min M535 är oerhört snäll, spelar ingen roll vad man kör så är den snäll. Så nog låter det som nåt inte stämmer riktigt. MVH Morgan. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.