|
|
|
|---|---|
|
nån som vet ifall det finns en möjlighet o klämma in 20tummare på en E39a?? det sitter 285/30-20 bak, o 245/30-20 fram... kan bakdäcken gå fritt eller kommer det o ta i nånstans? skärmkanterna går juh alltid o rulla några mm, men innåt e det väl värre? bilen har ///M chassie, men e inte sänkt i övrigt... mvh Danne 390Nm - oljebrännare! | |
| BMW-Danne: EN bekant till mig har ALPINA 20" på sin E39:a så det kan nog fungera för dig också. Jag själv har prövat men tycker inte att det varken ser bra ut, blir bra åkkomfort eller fungerar rent praktiskt. Men som sagt var det är vad JAG tycker. | |
|
höjden e nog inga problem , vet du vad han har för däckbredd bak?? e rädd att det ska ta i nånstans... mvh Danne 390Nm - oljebrännare! |
|
| BMW-Danne: Kom faktiskt inte riktigt ihåg det, men kan fråga nästa gång jag pratar med honom. Jag själv har 275 bak på min bil och det fungerar mycket bra. | |
| Varför avråder BMW däcksbredder som överstiger 235mm på E39 touring? Jag trodde det berodde på att bredare däck inte fick plats på grund av trängre hjulhus jämfört med sedanmodellen | |
| Bjoerck: Om det var en fråga till mig? Så har jag hört att det kan bli problem om man inte har nivåreglering, då karossen kan ta i. Men jag har inga andra erfarenheter av detta förutom min egen bil och den är utrustad med nivåreglering och en uppsättning av de nya M5 fälgarna. Det fungerar utmärkt för mig... Jag tror att begränsningen som BMW utfärdar ligger i heltypsgodkännandet av bilarna. Dom kan helt enkelt inte garantera funktionen för andra dimensioner. | |
|
Det beror på vilken ET det är. Jag har 19" 245 runt och fram så går det nog inte med bredare. När jag har fullt rattutslag så har jag en glipa på ca 3mm längst in mot innerskärmen och då är inte bilen sänkt ännu. Det kan bli värre med 20". Du får nog prova : ) Mvh Ingo E39 med 19" |
|
|
ok, tyvärr e fälgarna 45mil bort =( känns lite tungt o köra 90 mil för o kolla, o sen passar dom inte =( får nog hoppa det denna gången, ingen annan som vet om beg 19-20 tummare till salu??? i prisklassen runt 20' med bra däck mvh Danne 390Nm - oljebrännare! |
|
|
BMW-Danne: Qvarnis har väl 285/30-20 bak på sin 528T. Du kan ju alltid fråga han på zatzy hur han har fått dit dom. Lycka till! Mvh Johan |
|
|
Johan99 redan gjort... han har plåtbreddat ca 4-5cm runt om, men kör med spacers också för o få ut hjulen = går inte riktigt o jämföra med den bilen då den e fett ombyggd men tack iallafall.. mvh Danne 390Nm - oljebrännare! |
|
|
Jaså den var breddad. Trodde nästan det... Vad har du mer för planer med bilen?? Mvh Johan |
|
|
Johan99 tar det lite lugnt nu i början , sen spårar det väl ut till våren/sommaren =) har nyss köpt den så... men den gamla (finns i galleriet 525tds-92) blev det juh gjort en del med blir väl STOOORA hjul , trimbox,filter nån vinge - till o börja med... kanske uppgraderar stereon lite me, solfilma rutorna runt om i nån ljus nyans... hmmm, nåt mer förslag?!? mvh Danne 390Nm - oljebrännare! |
|
|
Ja det är som du säger, det spårar alltid ur :-) Jag tycker att om du ska ha nån vinge, köp M5 vinge. Lite diskret. Sen är ju inte M5 fronten helt fel... Men 525an du hade var väldigt fet så jag tror ju inte att den här blir sämre :-) Mvh johan |
|
|
Johan 99 tyvärr verkar allt till E39 va fan så mycke dyrare eller svårare o få tag på begagnat =( men det blir nog hjulen från Stefan =) måste bara bli av med mina 17tummare först (köpa nån?) sen har jag också lite planer på en liten diskret vinga e'la M5.. front vet jag inte (har kolat på komplett M5 kit, med fram,bak o sidor, men så har jag inte nåt kul avgasrör o visa upp i baken på dom uttagen som finns, o dra nya burkar o rör kostar =( annars har Seidle nåt rätt fett - så vem vet *hehe* funderar på pedaler o fina mattor iallafall mvh Danne 390Nm - oljebrännare! |
|
|
Jaså det blir 20" :-) Det blir asfett! Jo det är klart det där du säger ang. bakkjloen. Lite surt och behöva dra om rör och sånt.. Annars vet jag inte vilka som har snygga grejer till E39. Som du säger, det är dyra grejer :-( Stefan har Hartge front på sin 523a. Den är rätt schysst den fronten och jag tror inte att den är såå dyr. 4-5 kanske.. Det är bara att leta vidare. Du har ju hela vintern på dig :-) Mvh Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.