AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.440

Z8 i snö

Sida 2 av 2
Visa användare
132
Krokodil
BMW Z4 3.0
jasså verkligen .hmm jag som har hört att Z8 är så ovanlig att den snarare stiger i pris, åtminstånde när den står, är du säker på att det inte stod: reserverat pris ej uppnått ?

/K

He makes the sign of a Z
kolla själv, jag gjorde en sökning igår kväll så den borde finnas kvar. Fanns allt från 108000$ ner till 60000$ tror inte att Z8 stiger i pris omgående. Dock är jag rätt så säker på att den kommer stiga i värde om sisådär 15-20 år. Kolla på Maserati Quatroporte 71-74 den ligger i dag på runt 4 000 000 kr i Sverige och kostade som ny 250 000 (hur mycket är det i dagens pengavärde?)

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Visa användare
132
Krokodil
BMW Z4 3.0
Den billigaste jag hittade låg på 75000 dollar men det är endast högsta budet ..det är stor skillnad

man måste kolla så att det inte står (Reserve not met)

Länk

He makes the sign of a Z
Visa användare
132
Krokodil
BMW Z4 3.0
by the way så får du ingen välutrustad Z4 för 60K möjligen en begagnad.

peace

/K
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

"fan dom är ju 100 papp billigare i sverige än i tyskland" skrev Bong ovan. Om ni tittar och jämför priser på Svenska och tyska siter så märker man snart att om man vill sälja sin BMW M-bil så skall man exportera den till Tyskland!! Priserna ligger högre där över hela linjen, gäller såväl M5, M Coupe, M Roadster mfl. Och nu gäller detta förhållande även snart för M3E46.....

/B

z3
91
z3cab
Z3 m-roadster -97
BMW 325 i Coupé -93, långloppsbil
BMW 325 Coupé -95
Den prisbilden kan jag inte säga att jag känner igen från de sidor jag tittat på, inte heller när jag köpt bilar Tyskland. Undrar om Beppo köpte sin m-roadster i Sverige?

Rille
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Rätta mig om jag har fel, men när jag letade M3 e30 fick jag uppfattningen då jag läste annonser att priserna låg i samma nivå eller tom något högre i Tyskland.
När sedan 5-10.000:- tillkommer för att få bilen klar i Sverige såg jag ingen som helst anledning att importera en.
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

När jag tittade för några månader sen var den billigaste M Roadstern jag hittade (sökning på inte äldre än 98:a, max 6000 mil) utannonserad för 26900€, dvs runt 245000:-. Men nu ett par månader senare hittade jag några stycken för ca 210000:-, de kanske har vinterpriser även i tyskland, vad vet jag....
Svensksåld=Billigare försäkring ;-)

/B

brukar ligga på plus sidan av 26000€ för 98-99...

____

Bara ett litet "förklarande" inlägg på ett tidigare dilema:

Aluminium kan ej galvansieras, däremot eloxerar (anodiserar) man den, för att bla förlänga dess motståndskraft mot korrosion.

Precis som med stål så är det även för aluminiumet just salt som är den farligaste och vanligaste ingrediensen...

Mot galvaniska strömmar hjälper dock knappast eloxering.
Men denna "boven" är inte SÅ vanlig i bilvärlden.

För övrigt bör jag kanske tillägga att i just detta fallet (Z8:a) vet jag inte vad de har skyddat sin metall med, menade bara generellt...
;-)

Båtar ÄR roligare än bilar.
Bl
342
Black Z3
Z8 -00
116i-04
det är alltid kul med väl underbyggda inlägg. tack hydrolift för detta.
då har jag sett den vintriga Z8an idag utanför solna centrum. En silver med hardtopp och rödklädsel. kördes av en kvinna i päls...

faaaaan varje gång jag ser z8 får jag en sån otrolig vill ha begär!

____

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.