|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Var det någon fler än jag som såg en Z8 sladdandes i täby under dagen igår? Är det någon här ifrån? vill ha en snabbare BMW | |
|
var den silver med rött inredning? Jag känner en som har en sån och bor i Danderyd, och det är ju inte så långt til Täby därifrån. men han brukar inte vara här på forumet... ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Visst kan jag förstå att man vill köra, men med en sån bil så skulle jag vänta till våren. Å andra sidan, de som har råd med en sån bil skiter ju oftas i bilen, de kör skiten ur den under ett till två år och säljer sedan. Eller så glider de bara runt stureplan för att visa upp sig, en sådan skulle jag kunna köpa. /Richard Nu är det bara ca 2,5-3 månader kvar till påställning, beror lite på vädret. |
|
|
njaaaa. bara att man har råd med en sån bil betyder inte att man saknar gott omdöme. Det måste smärta att ta ut en sån bil ut i snödrivan... men, men, jag såg en Maserati Spyder förra veckan oxå.... det borde vara snarare tvärt om: har man råd med en sån bil så har man råd med en riktig snow-trasher vid sidan om...han jag känner med Z8 kör en X5:a nu... ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Det låter nästan som om det är H&M här på forumet vi talar om? /Masten "En BMW går aldrig sönder - den kan bara tillfälligt upphöra att fungera" |
|
|
=) hehe Fast jag skiter dock inte i bilen, då det var kallt och fint så skadas den inte av lite vinter körning silvrig är den så det kan ha varit jag som du såg eller så var det nån mer som var ute och lekte med en Z8 Hälsningar Johan |
|
|
Bilar skall köras och användas inte stå på museum. Om man sköter sin bil så är det ju ingen fara med att köra dem på vintern. Köper man en å dyr bil som en Z8 så blir det en rätt stor kapitalförlust att ställa den i garage 4-8 månader om året. |
|
| jag tenderar att hålla med dig Jack men...när det gäller veckor som dem sista var varit så är det rent av dumt att ta ut en sån bil i sånt väder. det har varit mycket snö, mycket salt och framförallt mycket halare än vanliga vinterdagar så risken att bli påkört motiverar nog att hålla bilen från trafiken om man har alternativ bil. Jag har själv åkt tunnelbana till jobbet i veckan, har en två veckors gammal Jagga och valde att inte ta riken att nån risig volvo 740 utan DSC kvaddar min bil… | |
|
"Köper man en å dyr bil som en Z8 så blir det en rätt stor kapitalförlust att ställa den i garage 4-8 månader om året". Hmm, skulle tro att en Z8 fylld med snöslask och salt som lägger sig på alla möjliga oåtkomliga ställen för att börja skapa rost, samt alla nya steskott i motorhuven och det faktum att det finns en risk för att själv köra av vägen (det händer ju aldrig oss BMW-ägare, vi är ju världsbäst på att köra bil!) eller att någon klant kör in i en är en betydligt större kapitalförlust än att låta bilen stå varmt och torrt i ett museum (läs garage) och invänta sommaren med nysopade vägar. Har man sedan en X5 4.6i så behöver man ju inte direkt gråta när man tar andre bilen heller. Kanske är jag lite nojig och överbeskyddande av min bil, men det är sån jag är, precis som jag förstår att andra med lite mer cash på fickan inte behöver bry sig på samma sätt. Min gissning är att varken X5:an eller Z8:an finns kvar i H&M:s ägor om 2 år. Så varför bry sig om rost och sånt som dyker upp om kanske 5 år från nu, det är ju inte deras bekymmer då. Själv tänker jag behålla min bil lite längre och då får man även tänka lite mer långsiktigt = olika förutsättningar. Slutligen vill jag bara säga att det är klart man är lite avundsjuk på de som kan köra Z året runt, själv får man harva runt i en Volvo och en Golf på vintern. /Richard |
|
|
Richard, Rost är nog inte problem för Z8 som är gjort helt i galvaniserad aluminium med några av panelerna i kompositmaterial... men dock ändå håller jag fullt med dig att Z8 är ingen bil att ta ut i snöslasket... tänk på att 70% av bilar i vintertrafiken har inga antisladd system och just förra veckan var det extrema vinterförhållanden i trafiken för att vara Stockholm ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Z8 måste ju vara den perfekta vinterbilen! My Bimmer is my mistress |
|
|
när man tänker efter så är Z8 "DEN perfekta bilen" punkt. :-) ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
H&M, Hur är den att köra när det är halt? Kan väl knappt gå att gasa innan något hjälp sysytem hjälper till. vill ha en snabbare BMW |
|
|
Z3c eller nån annan, Kan man galvanisera aluminium? Om inte annat så korroderar aluminium också. |
|
|
Den korroderar inte i samma mening. Det ärjar. I båda fallen är det ju fråga om oxidation. Sedan om den processen som gör att aluminium inte oxiderar heter galvanisering eller nåt annat det är jag osäker på. Det viktiga är att det är oxidationskyddat till mycket högre grad än stål samtidigt som oxidationen på aluminium leder till betydligt mindreskador än korrosion på stål. För övrigt så går det intressant film på Discovery om Lotus Elise där man kan följa processen från att Elise är en 500kg klump av aluminium i form av ett 1 meter lång stav med diametern på 40cm till det blir färdig bil. Riktigt intressant, och man bli fascinerad av hur en sån liten klump metall kan bli en färdig bil. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Länk bara 225 000 dyrare än min z4 !! kanske läget att byta :-) He makes the sign of a Z |
|
| Krokodil: Det är väl lika bra så du inte hamnar efter i år igen :-) | |
|
Länk Ännu billigare. Kanske dax att köpa Z8... fan dom är ju 100 papp billigare i Sverige än i Tyskland. /Hans |
|
|
Den var riktigt snygg! Ja har man pengarna så varför inte, ni som ändå kör öppet. Z8:an är ju lite mer udda än en Z3:a. Go for it! /Richard |
|
|
fast den första hade gått ett par tusen mil mindre och är förmodligen lite fräschare He makes the sign of a Z |
|
|
krokodil, kolla på Ebay. Där httar du ännu bioligare Z8or...såg en igår för 60K USD viket är väl idag vad en välutrustad Z4 går för... ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.