|
|
|
|---|---|
|
Ett av projekten på bilen i vår är att eftermontera en beslyt M knopp, satt ju standard 96 & frammåt. Har någon gjort detta på sin M3:a? vad kostar knoppen, & var tar man ström till den? Tack på förhand! Klas | |
| Köpa en, jag plockar min från M Coupén om en vecka eller så. Baggis att koppla in, lättast är att ta ström från belysningen till elfönsterhissknapparna. Har satt belyst i alla mina BMW:ar, busenkelt. Maila om du är sugen. En ny kostar c:a 1.100 på BMW. | |
|
Den satt ej som standard från 96 och framåt. Har dock hört att den möjligen kan ha varit standard på Individual utrustade M3'or från 96. Den knopp jag köpte (från BMW) hade ett riktigt kontaktstycke. Kopplades in på vänster sida om ratten där det finns tomma uttag. |
|
| Knoppen kostar 910:- och kabeln 299:- | |
Agge |
Är det någon som har en bild på en sådan? //Agge |
|
Nicke_1: Antar att du fick förlänga dem medföljande m-knopps kabeln, för till min originalknopp är kabeln med kontakten endast ca 30 cm. Ingen chans i världen att den räcker till vänster sidan vid ratten. Johans förslag är enklare! mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
| Jag vill också minnas att den inte alls var standard, kom först på E39 M5 o sen Z3M osv. Japp, där ska den ju kopplas borta vid potentiometern, men det kändes sådär lagom omotiverat att riva ner en massa kåpor o grejjer när det finns skarvhylsor som fungerar alldeles utmärkt. | |
| Kristoffer_L: Japp, förlängningskabeln för 299:- är just vad man behöver för att "nå" kontakterna på vänster sida. Kanske är det enklare med att ansluta till elhissbelysningen i mittkonsollen, jag tyckte dock att det var helgrån att skarva kablar! Allt är ju snyggt och prydligt förberett för anslutning på vänstersidan om ratten, -inget skarvande! | |
|
Satt som sagt ej standard. Jag köpte E34 M5 995 6-vxl knopp för 200 kr har jag för mig till M3 3,2. En 5-vxl var dyrare. Enkelt attt byta, om du inte hittar en kontakt så skarvade jag från belysningen till elhissarna. |
|
|
Då ber jag om ursäkt för mitt felaktiga uttalande ovan...& tackar för övrig info! /K |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.