|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag har ett problem med min 525-94,När jag ska starta bilen,Så startar den inte,Det klickar från bara,Start motorn går ej igång,Har kollat batteriet inget fel där,Rullar jag igång bilen så startar den,Hjäp..vad är det för fel. | |
|
Kolla jordning och att anslutningarna på startmotor sitter som dom ska.När du vrider på startnyckeln så drar solenoiden och i bakkant på den sitter en kontakt som sluter och genom den går kraften till själva startmotorn. Om det är nått fel där så lär ju startmotorn inte gå. Använd ett par startkablar och anslut bara på startmotorn för att se att den funkar som den ska. /Johan |
|
|
Har du larm och immobilizer? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Japp,det har jag,Det sjuka är att detta fenomen hända för ca två veckor sedan,sen funkade bilen tills imorse,Provade att starta bilen på lunchen,Och vips så startade den,Märkligt..Får kolla det ovan skrev, Mitt larm funkar inte, den la bara av för nån månad sen,Var ut och körde,parkerade och skulle larma med nyckel,och larmet har ej funkat sen dess,Vet ej om det kan var nåt med larmet som spökar. //Lowe |
|
|
Kolen i startmotorn eller kontakterna inne i solenoiden. Immobilizern hade gjort att du aldrig fått manöverström till solenoiden eller kunnat rulla igång bilen. FP |
|
|
Ok,Jag skall kolla. Tack så mycket för alla snabba svar. |
|
|
Kolla jordflätan mellan kaross och motor. Kan vara av utan att det syns, så känn på den ordentligt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.