|
|
|
|---|---|
| Min bensinvärmare har funkat klanderfritt ända tills nu då den inte startar. Det började med att säkringen small när jag skulle använda den en kall vinterdag. Bytte säkringen men den startar inte ändå. Displayen inne i bilen lyser och räknar ner från 60 min då jag slår på den. Det enda som händer är att det klickar till i brytaren i själva displayen..sen är allt stendött. Varken pumpen el själva värmaren ger ett enda knyst ifrån sig. Det enda livstecknet är att displayen räknar av tiden precis som den gör då värmaren fungerar. Finns det nån säkring på själva värmaren el nåt överhettningsskydd? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det bör normalt finnas ett överhettningsskydd, som man ofta får återställa för hand,(generellt bensinvärmare) men detta borde inte förorsaka att säkringen går sönder om det skulle utlösa tycker jag. (Eberspäcker har jag inte jobbat med sedan baggetiden i början på -70 talet ) Om en säkring smäller så bör man ju först ta reda på orsaken till detta, överslag, fukt, kablage, kortis i pump ?? osv. ///MVH Hasso Länk |
| Kan det sitta nån säkring vid själva pumpen under bilen oxå? Bara man tittar på allt kablage och sånt som går till och från värmaren så blir man mörkrädd :=) Himla skumt att den plötsligt bara la av så där...sitter även nån styrenhet vid bilen säkringsdosa av märket hella som är kopplad till värmaren. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ett överhettningsskydd bör sitta på själva brännaren, under nån kåpa eller nått liknade. eller så kan det finns en rödfärgad "plupp" som ska tryckas tillbaka någonstans, rent generellt inte specifikt Eberspächer. ///MVH Hasso Länk |
| Jo, det sitter en plastkåpa uppe på själva värmaren, får kolla där om det syns nåt. Är även lite brydd på en sak då den funkade, den värmde motorn perfekt men det kom ingen varmluft till kupén. Är det nåt relä som ska starta själva kupéfläkten el kan det tänkas att den endast är avsedd för motorvärmning? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.