|
|
|
|---|---|
|
Den går upp normalt i temp när du står stilla eller kör lungt i stan men när jag börjar att gasar å drar lite eller ligger typ i 90kmh så sjunker tempen nästan ner till botten å kommer lite ljummen luft till kupen jag bytte termostat å luftade men det hjälpte inte å då köpte jag en ny igen kan varit fel på den första tänkte jag jag satte i den nya å luftade systemet igen å samma problem å det försvinner ingen kylavätska är det nån som har haft samma problem.Bilen är en 528-82 Obs it`s for sale!!! | |
|
Ligger fläktkopplingen i hela tiden blir inte motoren varm. Gör så här: Låt bilen bli varmare än när kylningen fungerar normalt. Dock inte för varm så att bilen kokar. Varva upp motorn något till 2-3000 rpm. Då brukar det brusa fullt hörbart från fläkten om den är OK. Skall låta som en Volvo ungefär. Det kan löna sig att köpa fläktkoppling på skroten, om det går att hitta någon. Om den ser smutsig och gammal ut bör man nog inte betala mer än c:a 300:- av den anledningen att dom ger upp utan förvarning. En ny kostar c:a 900:- och räcker då förmodligen så länge man har bilen. Byte: Specialverktyg för att lossa fläktkopplingen från vattenpumpen finns. Det duger dock lika bra med en 32 mm blocknyckel från Biltema (49.90:-). Observera att muttern är vänstergängad. MWH:BJ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.