AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.660

Givare i bakluckan på E39 Touring?

St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Har fortfarande inte fått rätt på problemet att checkkontrollen plingar och ger ett felmeddelande "bootlid open". Har bytat säkringar, kollat kabelstam som var hel. Hur känner den av att bakluckan är öppen? Sitter det någon givare någonstans i bakluckan?
Jag startar motorn och står still, när jag sen lägger in en växen och börjar rulla, det är då plinget och felmeddelandet kommer.

Följdfråga. Är det någon som vet i vilken kabelstam spolare och bakrutetorkare går? Vänster eller höger gångjärn?
Här finns lite men inte säkert att det hjälper dig. ---> Länk

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Tack för länken Micke, har varit i kontakt med Magnus innan men vi vet inte var felet ligger. Ska dock ta och riva ut högtalarna och dra igenom kabelhärvorna och syna dem.
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Givaren till lyset borde kunna ge ifrån sig den infon. Men var den sitter vete rackarn.

----
Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047
----
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Jo, men bakluckan är stängd och belysningen är släckt. Men när det hela började fela för någon månad sedan så var det så att när jag körde på ojämnheter så kom felmeddelandet upp samtidigt som innerbelysningen i hela bilen tändes. Men efter ett par dagar så var det bara felmeddelande och inga lampor tändes. Mycket irriterande och jag får väl ta mig till en DIS och se om de hittar felet. :(
Be
223
Benny 540
540i touring 6vxl
har du kollat att det inte är i glas rutan som det är fel
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Jag har riktat in mig på bakrutan eftersom spolare och torkare inte fungerar men väl backljuset. Alla säkringar hela och så vitt jag kan se är kabelstammarna hela men jag har inte rivit ner allt ännu utan bara plockat av listen som döljer gångjärns samt mittlist. Så fort jag får tillfälle ska hela skiten ner för grundlig genomsyn. Otroligt irriterande är det ändå med alla dessa "onödiga" fel som uppstår.
le
224
leifeugen
540IA -02
Jag har också en känsla att elektroniken är känslig för häftiga
stötningar,jag hade i förra veckan en häftig sladd med friktions
ringarna och högra broms ljuset började lysa.Som tur hade jag
tid för cd radio byte och de resetade felet hos bmw.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.