|
|
|
|---|---|
|
Är detta en bil att stsa på tro!? Länk | |
|
Varför har han inte provat att byta stift? frågar jag mig direkt när jag läser annonsen.. Men priset är ju inte helt fel om man är beredd att skruva lite. Puttar hellre min beemer än puttrar runt i annat.. |
|
|
Tror att det är mer än stift som behöver göras, antagligen är det väl otäta ventiler, och sånt tar tid att renovera/kostar en hel del... Det KAN ju vara nån tändspole iofs så mät upp alla (en spole/stift, 8st.) så att du inte renoverar toppen i onödan. Tror att tändspolarna kostar 5-700/st? Du skulle ju kunna be killen att få mäta upp alla spolarna innan köp, och är det bara 1 eller 2 som är sönder så blir det ju en billig lyxvagn! Mvh |
|
|
Om han nu ska mäta tändspolar och ev lokalisera felet då lär det nog bli ett annat pris. Ska man handla billigt så får man ta risker ibland, jag förstår honom fullt ut, man kommer till en gräns för vad man orkar med. |
|
|
Det kan vara ett fel som kostar ca800sek(en tändspole) men sannoligheten att det är en/flera otäta ventiler är stor.Om man kostar på att byta så mycket dyra delar som han gjort så slutar man nog inte om man inte kollat upp typ tändspole/stift=förbränningen.Vilket förövrigt är den ändan man ska börja i.............. ta en funderare om ett ev köp.... mvh |
|
| Jag tror jag väntar, grejar lite till med den jag har tills det blir pengar över till nästa modell. Tack för synpunkter. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.