|
|
|
|---|---|
|
Automatlådan kastar in 2:a växeln, de övriga växlarna läggs om fint, både upp och ner växling. Igår funkade det fint, imorse (-26 grader) och bensinvärmaren hade värmt bilen fint, men ändå så var växelspaken som lite, mycket lite "seg" då jag la in drive-läget. Sen då jag for hem från jobbet i eftermiddags så uppstår detta! Bilen är en 523iA Touring -97 och har rullat 15000 mil. Någon som kan komma med konkreta förslag på vad det kan ara som har hänt!? Bob Marley and the Wailers Praise Je Jah!! | |
stefannorr |
Kastar den i 2 växel bara när den är kall? eller fortsätter den med det när motor o låda nått arbetstemp? Nog är ju min bil seg o växlar hårdare när den är kall o som imorse minus 25,men de försvinner ju när låda o motor är varm. Sen går ju lådan i kallstartsprogrammet innan den nått arbetstemp. |
|
Ska tillägga att bilen stått hela dagen i varmgarage och ja, efter 25 minuters körning, då bilen är varm, så är det likadant! Bob Marley and the Wailers Praise Je Jah!! |
|
|
Kanske det är dags för olje och filterbyte ? Bob Marley and the Wailers Praise Je Jah!! |
|
|
Ingen som kan hjälpa mig ? Bob Marley and the Wailers Praise Je Jah!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.