|
|
|
|---|---|
|
Vet nogon om det finns någon form av plast/gummi skydd att sätta bakom framhjulen? Har sett det på en del bilar. Det är inget riktigt stänkskydd, utan mer en list. Det börjar slitas lite där nu och jag ska lämna in den för rostbehandling på dessa områden nästa vecka. Bara undrade om det gar att miska slitaget i framtiden. //Peter | |
| funderar på samma sak, bilen skall in den 13:e på en total rskyddsbehandling. | |
| det finns stänkskydd som orginal tillbehör att köpa hos bmw | |
|
Någon som kan fixa en bild på dessa stänkskydd monterade på en bil? Ska tydligen vara riktigt STORA. Man vill ju inte sätta på ett par garageportar på bilen. /Nybliven BMW-ägare 01-11-17 Mvh. Micke Olsson |
|
| Ska se om jag kan fixa en bild.... E inte så ruskit stora, man slipper då mycket salt och skit som far upp efter sidan.... | |
|
Stänklappar minskar kraftigt sidsprutet upp mot rutorna och blästringen på sidokjolar mm. Har det på alla de senaste bilarna. Till E34 är de som micke säger ganska stora i förhållande till senare E modeller. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
det finns att köpa universal stänkskydd på tex Biltema som man kan skära till i önskad längd eller modell. |
|
|
Stora som garageportar men bra att ha då jag kör mycket grusväg. Tittar ut ca5cm från kaross sidan. Alien555 |
|
|
Köpte orginal stänkskydd runt om till min Touring, kostade ca 900kr.Dom är rätt stora men skyddar grymt bra,så det är värt att satsa på orginal. Roger.... |
|
|
Var ivär på BMW idag och beställde fram & bak. (Fanns inte hemma) Rudvi i Karlskrona har fan inget hemma till min gamla bil. Fick en CHOCK när jag kom ut på parkeringen och fick se ett par GARAGEDÖRRAR bak på en 525 Touring. Det var nog det värsta jag sett. Kommer ALDRIG att montera sådana på min bil. Där satt inga fram så jag fick inte se hur dom ser ut. Tacka fan för att dom lapparna är effektiva på grusväg. Grabbarna som kör rally i skogen har mindre lappar. GRYMMT FULA. (min åsikt) /Nybliven BMW-ägare 01-11-17 Mvh. Micke Olsson |
|
|
Ehhh.. Länk Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
mackan325 |
Någon som vet om det motsvarande finns att få tag på till bilar med executivepaket? (BMW org. kjolar, tror det är samma som på M5 hursomhelst passar inte org. stänkskydd) |
|
Någon som vet hur stor platts stänkskydden(bmw.org) fram tar mellan skärmkanten och däcken.. är lite rätt för att det är för trångt och ta i däcken på min bil..skulle va bra om nån kunde mäta.. /mvh martin |
|
|
Åström: Har du inte ändrat rullomkretsen på dina hjul så är det gått om plats. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.