AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
642

Den bara stannade

bj
105
bjornnl
316i -93
Hej.
Behöver lite råd och rön kring min bil.
Bilen i fråga är en 316i - 93 E36.
Skulle åka hem från en kompis idag. Rätt var det var märkte jag att bilen började gå kostigt. Som om den låg någa hundra varv under normal gång (märktes speciellt när jag var tvungen att stanna för korsningar). Blev lite orolig, men körde vidare. Var tvungen att stanna en gång till för en bil som stod i vägen. Då lägger den av. Stänger av tändningen och prövar att starta den igen, går lite "blöddrigt" i början, men när jag väl kört några hundra meter börjar den gå klockrent igen. Har inte använt bilen jättemycket på sistone och jag har väldigt lite bensin i tanken (nere på det röda). Beror det här fenomenet på kondens i tanken? Skall tanka så snart tillfälle ges, men vore dock tacksam för lite råd och svar på mina frågor.

MVH: Björn
-BeeMWe-
Yes vatten, häll i lite k-sprit.

bj
105
bjornnl
316i -93
Tack för det snabba svaret.
Skall hälla i lite nästa gång jag tankar.

MVH: Björn
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Håller med BeeMwe men om du har otur så kan det vara soppa pumpen som är på väg att kasta in handuken!

---
Min E30: Länk
bj
105
bjornnl
316i -93
Jo, jag har hört att det kan vara det, men jag hoppas som sagt på att det inte är det.
Symptomen tyder lite granna på att det är kondens i tanken och det vore ju toppen. Märker det nog ganska snart efter att jag har tankat nästa gång. Ifall den fortsätter att krångla vet jag ju vad det är. Vad kostar en soppapump? 2500:-?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.