|
|
|
|---|---|
|
Hej vad heter bussningarna som sitter längst ner på ett stag och håller däcket stabilt , alstå om man hissar upp och tar tag upp och nere på däcket o drar ut o in så glappar det,, Dom är väldigt lätt att byta. På bmw sa han då han hissade upp bilen att dessa brukar vara slut vid 15000 mil, o de stämmer juh.. Väldigt dålig förklaring av mig, hoppas ni fattar ändå Har man intresse, tar man sig råd :) | |
|
Ingen som vet ?? är det krängnings hämmar bussning kanske ?? nån borde väl veta, vanligt fel runt 15000 mil,, har väl o göra med To in /ut eller vad det heter.. Väldigt tacksam för ett svar :) Har man intresse, tar man sig råd :) |
|
|
Caster stag? Schnelle fart, Härliche fart. |
|
|
Hej danne På E38:a sitter det en kulled som det blir glapp i.och den var inte rolig att byta. Vet inte om det sitter likadant på E39. MVH Daniel |
|
|
Ja nej det är ingen kulled Det är en bussning, kollade på bmw, Det är bara de att ja minns inte va den heter, ska köpa orginal, lite lättare om jag kan säga vad ja ska ha så det inte blir fel. har en kompis som byter det åt mig sen.. Har man intresse, tar man sig råd :) |
|
|
Är det bärarmsbussningen du letar efter ? Ser ut som en stor trådrulle,,, |
|
|
På en E32.a iaf kallas den för nedre främre bärarm om jag förstår din beskrivning rätt...Bytte hela staget inkl lederna när min glappade...Vet iofs inte vad den kallas till E39:an..Kärt barn har många namn ;) Mvh Janne. |
|
|
Suck...Läste din rubrik lite slarvigt,du menar i bakvagnen ser jag. Då har jag inget bra namn till den bussningen för närvarande :( Låter iofs som om bärarmsbussning bak skulle kunna vara rätt namn(chansning såklart)... Mvh Janne. |
|
|
Tack för alla svar :) Har man intresse, tar man sig råd :) |
|
Vantage |
Kan det vara Stabilisatorstag månne ??? Kostar 280:-/st på Mekonomen. www.mekonomen.se Vantage |
|
Va ut å kolla på min, å ja skulle tro att den kallas för länkarmsbussning eller eventuellt bärarmsbussning.Såvida de ser lika ut på (som i mitt fall) en touring. De ä roligt nästan jämt... |
|
|
Ja det är precis stabilisator star jag sitter och funderar på, Tror nästan att det är det, "ko ben"var d nån som kallade det. Längst ner i infästningen sitter en bussning,, Har man intresse, tar man sig råd :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.