|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Efter väldigt mycket letande så har jag nu äntligen fått tag på ett förarsäte, eftersom det jag hade först nu har valt att gå sönder efter mång år av trogen tjänst. Frågan är nu... hur får man bort nackskyddet?? Har tänkt byta klädsel nämligen och det är tydligen inte bara att dra ur nackskyddet som på andra bilar. | |
| ta bort bakstycket på stolen (sitter med två små skruvar i underkant) så kommer du åt nackstödet och ser hur det sitter. har för mig att det bara är att dra ur, men kommer inte ihåg.. var så länge sen jag hade isär en stol. | |
| Jo, jag har haft bakstycket borta.. det sitter några svarta grejor där inne som sitter på nackstödets "pinnar" så man inte kan inte bara dra loss det. Är det bara att slita lite i dem eller? Och sen sätta dit dem igen när man har bytt? | |
| tog bort nackskydden på min 318i -88 för några år sedan. Minns att jag fick slita rätt hårt samtidigt som jag pressade in på bakstycket. behövde dock aldrig ta bort något för att det skulle lyckas. funkade alldeles utnmärkt sedan. | |
| gissningsvis så ligger det två svarta "stoppbitar" inuti det sätet nu då. menmen. du har nog rätt i att det fungerar utan dedär bitarna.. tänkte bara att hela skiten kanske brakade ihop om man tog bort dem | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.