|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag undrar helt enkelt hur många nycklar man får med vid leverans? Vad jag hört så beror det på vilken årsmodell man har, det har med andra ord varierat. Jag har en 02:a E46, är det någon som har köpt en ny sådan som vet antalet. | |
| Vid leverans får man två nycklar plus en reservnyckel - "plånboksnyckel". | |
|
Om du har instruktionsboken till din bil så brukar det framgå i denna vilka nycklar och antalet som medföljer bilen vid leverans... |
|
|
Vad bra! Då har jag koll på mina nycklar! Puh! Fick bara en (+plånboksnyckeln) med vid köpet. Beställde en till + spärrning av saknad nyckel. Har dock fått fatt på den saknade nyckeln men den är ju som sagt spärrad och därmed värdelös. Har den kvar eftersom Det tar emot att kasta en BMW-nyckel i papperkorgen... |
|
|
Tja! själv fick jag 2 st huvudnycklar, en plånboksnyckel samt en servicenyckel som enbart går till bilens lås och således går det ej att starta bilen med. MVH Dominik |
|
|
Vid nybilsleverans skall man få två nycklar, en servicenyckel och en plånboksnyckel. Summa: fyra aktiverade nycklar Genom DIS-avläsning (uppkoppling mot bilens elektronik) kan man läsa av hur många och vilka nycklar som är aktiverade. Om man saknar någon nyckel bör man snarast deaktivera den nyckeln, för att minimera risken för att någon ohederlig människa stjäl din bil med den "saknade" nyckeln. Om jag inte missminner mig, kan man aktivera en deaktiverad nyckel om du har låst upp nyckeln med en nu aktiv nyckel. Dvs släng inte den "upphittade" nyckeln, utan aktivera den igen! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tidigare var det som Johan B säger, numera är det 2 st huvudnycklar samt en tunn plastnyckel man får. Servicenyckeln har alltså utgått, eftersom kunderna lär ha ansett den som onödig. Detta gällde vid leverans av en 318ti i december 2003, jag vet inte när det infördes. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tack för all info! Har inte kastat nyckeln än, att återaktivera den låter ju intressant. Ska kolla upp det ordentligt. Min bil är uttagen i feb -02 och det jag har är alltså 2 vanliga nycklar + en plånboksnyckel (3 med den extra jag beställt) vilket då borde vara alla..? Hur som helst har jag spärrat övriga. /Stefan |
|
|
Ok Erik, det var ny info för mig! :o) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.