|
|
|
|---|---|
nizze1985 |
Hmm, har märkt att min motor börjat ticka och jag börjar bli orolig. Problemet började efter att den varit inne på service där de bland annat bytte motorolja. Nu undrar jag kan det vara så att tickandet beror på att de hällt i någon olja av lite sämre kvalitet är det var innan lr håller motorn på att säga upp sig? :( |
|
Pröva justera ventilerna. Dom kan ha hällt i en tunnare olja därför hör du tickande... --- Min E30: Länk |
|
328_huggarn |
Min bil tickar den också.. har ingen anning om vad det kan vara... har precis bytt olja och filter ola 10w-40... brukar ja alltid köra på.. funkar bra.. eller ska ja säga HAR funkat bra.. men ja får inte bort tickningen.. och det är inte konstant heller.. någon som har nå bra förslag på vad det kan vara ?? |
|
Nu när det är så kallt så borde tickandet bero på en för "tjock" olja snarare (för hög kallviskocitet), byt till en 5W-40 (syntet) så borde det bli bättre! Mvh |
|
nizze1985 |
Ok! Tack |
|
Både Rusta o Biltema har helsyntetisk 5w-40 med API SJ + ACEA A3-klassning, men köp INTE Biltemas 5W-50 - mycket sämre API-klassning!! Mvh |
|
| min 320 88a tickar mer när den är varm än när den är kall.. vad beror det på då?? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.