AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
901

Fråga angående spacerplattor!

xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
tjena.. Jag undrar om "budgetspacers" (en rund platta med en massa hål), ni vet säkert vilka jag menar, dem som kostar nån hundralapp, är bra.. dem tar ju upp den lilla utbuktningen som finns och då vilar fälgarna på bultarna..

är det farligt då?? kan bultarna gå av?? tar inte fälgarnas och bilens skruvhål ordentligt med stryk då??

vet att det finns ordentliga spacers för 1500:- som man skruvar fast men dem e så dyra.. om ni vet vart de finns billiga får ni gärana berätta ;)...

........ HAHA ;p .....
Visa användare
300
318ST
525i -88 (bruksbil)
det är inte bra om fälgen vilar på bultarna, oftast centrerar inte fälgen exakt på bultarna vilket medför en enorm obalans. ingen fara att bultarna går av eller så, men väldigt jobbigt med en bil som skakar.

har du ingen kompis eller kompis kompis som jobbar på en verkstad som skulle kunna svarva spacers åt dig, är ju inget komplicerat.
Visa användare
300
318ST
525i -88 (bruksbil)
tänk även på att du MÅSTE ha längre bultar (lika mycket längre som spacerplattan är tjock).
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Styrningarna behövs för att centrera fälgen. Kommer fälgen excentriskt, uppstår det vibrationer.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
ok.. men om jag har 10mm spacers.. kommer det gå bra eller kommer den ta upp all plats för "utbuktningen".. har för mig att det borde få plats och det borde finnas kvar en bit av "utbuktningen"..har man inte typ 15-20mm..

förresten.. vad hetet denns "utbuktning"..

finns det inte nån som kan fixa spacers till bra pris??

........ HAHA ;p .....
Visa användare
300
318ST
525i -88 (bruksbil)
kan kanske funka, men "utbuktningen" är ju inte så bred, så det blir ytterst lite kvar att centrera fälgen på.
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Försök få tag på specialsvarvade spacers. Å inte dessa universal.
Universalen brukar bara funka med ett par mm på sin höjd.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.