|
|
|
|---|---|
|
Hej alla glada! När jag backade ut från garaget häromdagen så slog jag hål på mellersta ljuddämparen. Det sticker upp en pinne som man stänger portarna mot från golvet.. :( Jag har nu samtidigt fått ett mycket kraftigt "klonk" ljud.. Det hörs om jag lättar av lite på gasen och gasar igen, så att bilen reser sig. Jag har haft uppe bilen på lyften och ryckt och slitit i det mesta, dock utan resultat.. Dessutom så har jag kört bilen uppe på lyften för att försöka framkalla detta ljud men jag hör ingenting. Hoppas i alla fall att någon här kan komma med ett bra förslag på vad jag ska titta på med min klonkomobil, vill inte köra med den som det är nu, väldigt obehagligt när man inte vet vad det är.. MVH Krille Puttar hellre min beemer än puttrar runt i annat.. | |
|
jadu har du kollat så att inte ljuddämparn går i kardanen vid gaspådrag så kanske kardanen rör sig lite så att den går i ljuddämparn på nått vis?? den kanske fick sig en knäck när du körde i eller nått annat som tryckts upp mot kardanen?? det kan ju knappast vara något allvarligare om ja får gissa mvh matte |
|
|
Jo, jag har ju haft upp bilen på lyften och inspekterat undertill. Har som sagt även haft igång den och stått under och kollat medan polaren suttit och gasat, det rör sig inte mycket där inte. Mycket märkligt är det.. Puttar hellre min beemer än puttrar runt i annat.. |
|
|
Nu har jag hittat felet! Vänster motorfäste var helt kass så motorn låg på framvagnsbalken och skakade.. Puttar hellre min beemer än puttrar runt i annat.. |
|
|
gick det sönder precis samtidigt som du backade ut ur garaget??? nog fan kan det sätta griller i huvudet när man tror att det beror på nått helt annat.. fint att du kom på det mvh matte |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.